avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 846 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Stagiu suplimentar (pensie de invaliditate)
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Stagiu suplimentar (pensie de invaliditate)

sunt pensionat medical incepand cu 2010 si as dori cateva lamuriri, daca se poate:
- am lucrat in gr ll de munca, 5 ani si 9 luni, in perioada 1978-1984; mi s-a spus ca nu beneficiez de nici o reducere a perioadei; va rog sa ma lamuriti de ce este diferenta fata de cei care au lucrat dupa 01.04.2001 in grupa ll si care beneficiaza de cate 3 luni pentru fiecare an lucrat! care este logica?
- deasemeni va rog sa ma lamuriti de ce nu mi s-a majorat punctajul pentru acea perioada;
cu multumiri, Viorel Simion
Cel mai recent răspuns: simion_c2008 , utilizator 15:41, 21 Ianuarie 2011
Precizati:luna,anul nasterii,total stagiu de cotizare realizat,daca ati beneficiat de stagiu potential(cati ani,luni),daca aveti stagiu aferent grupei de munca si daca vi s-au aplicat prevederile O.U.G.209/2008.Toate aceste date le gasiti in decizia de pensionare.Pentru 5 ani si 9 luni nu se acorda nici o reducere a varstei standrd de pensionare.
scuze pentru intarzierea raspunsului!
-nascut : ianuarie 1951;
-stagiu total de cotizare realizat:33 ani, 6 luni , 26 zile;
-stagiu potential: 1 an, 5 luni, 4 zile;
-stagiu afer gr munca - fara
-nu este mentionata nicaieri in cadrul deciziei de pensionare " OUG 209/2008 "
cu multe multumiri!
La stagiu aferent grupei de munca trebuia sa apara 1 an si 3 luni,pentru 5 ani(3 luni la an) de grupa II-a.Deasemeni trebuia sa vi se aplice O.U.G.209/2008,adica 25% la punctajul aferent perioadei(celor 5 ani si 9 luni) in care ati lucrat in grupa II-a de munca.Dar stagiu asimilat nu aveti ? Armata ?Limita de varsta la 65 de ani.Faceti o cerere de recalculare pentru aplicarea O.U.G.209/2008
[ link extern ]
stagiu asimilat= 0 ani, 10 luni, 20 zile