avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 582 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale Contractul de inchiriere poate inlocui declaratia de ...
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

Contractul de inchiriere poate inlocui declaratia de acord?

Bunaziua,
In calitate de proprietar al unui imobil mi-am dat acordul pentru ca o firma sa isi stabileasca sediul social la adresa mea. Acum as dori sa imi retrag acel acord dar se pare ca nu se poate decat prin instanta si monentan din motive financiare nu imi permit sa fac acest lucru si in plus am inteles ca poate sa dureze foarte mult timp chiar si un an sau doi si nu pot sa astept atat de mult ca doresc sa vand acel imobil si viitorul cumparator a aflat de existenta sediului unei firme si a conditionat cumpararea imobilului de rezolvarea acestei probleme, adica mutarea sediului firmei respective.
Am discutat cu proprietarul firmei si am insistat sa isi mute sediul dar problema este ca momentan nu are unde.
Ultima modificare: Marți, 31 August 2010
alina240, utilizator
Cel mai recent răspuns: alina240 , utilizator 14:01, 10 Aprilie 2008
In primul rand, ce durata are contractul actual de inchiriere? Daca e pe durata nelimitata ( desi la ORC nu se mai accepta astfel de contracte), ii puteti face un act aditional in care sa precizati ca ii schimbati termenul...fixand finalul contractului cand doriti dvs. Acest aditional il inregistrati la ORC pentru a se face mentiune despre aceasta. In momentul in care sediul apare ca expirat, societatea nu mai are sediul in imobilul dvs: riscurile sunt pentru societate, care poate fi radiata din oficiu de catre judecatorul delegat pe langa ORC exact pe acest motiv - sediu expirat.
alina240 a scris:

Bunaziua,
In calitate de proprietar al unui imobil mi-am dat acordul pentru ca o firma sa isi stabileasca sediul social la adresa mea. Acum as dori sa imi retrag acel acord dar se pare ca nu se poate decat prin instanta si monentan din motive financiare nu imi permit sa fac acest lucru si in plus am inteles ca poate sa dureze foarte mult timp chiar si un an sau doi si nu pot sa astept atat de mult ca doresc sa vand acel imobil si viitorul cumparator a aflat de existenta sediului unei firme si a conditionat cumpararea imobilului de rezolvarea acestei probleme, adica mutarea sediului firmei respective.
Am discutat cu proprietarul firmei si am insistat sa isi mute sediul dar problema este ca momentan nu are unde.
Cineva ne-a dat o ideee dar nu stiu daca este buna. Si anume sa incheiem un contract de inchiriere pe o perioada scurta de timp , de exemplu pe 3 luni si sa inregistram acel contract si la ORC si dupa expirarea acelei perioade daca firma nu isi gaseste alt sediu atunci ramane fara sediu sau sediu expirat sau ceva de genul asta.
IAcum nu stiu daca acel contract s-ar putea inregistra si la ORC si daca ar schimba in vreun fel situatia, mai exact daca dupa expirarea perioadei de valabilitate a contractului firma nu ar mai avea sediul la adresa mea sau ar ramane in continuare tot la aceasta adresa.
Va rog foarte mult daca cineva poate sa ma ajute cu ceva informatii despre acesta situatie sau daca ar exista alta varianta de a rezolva aceasta problema.


Cum adica ati dat doar un acord? Nu ati semnat un contract de comodat sau de inchiriere?
Daca exista un contract verificati termenul pt. care este valabil.
Ultima modificare: Marți, 8 Aprilie 2008
Lăzăruţiu Lucian, Avocat
alina240 a scris:
Cineva ne-a dat o ideee dar nu stiu daca este buna. Si anume sa incheiem un contract de inchiriere pe o perioada scurta de timp , de exemplu pe 3 luni si sa inregistram acel contract si la ORC si dupa expirarea acelei perioade daca firma nu isi gaseste alt sediu atunci ramane fara sediu sau sediu expirat sau ceva de genul asta.

Ar fi o solutie numai daca contractul ar fi pe alt spatiu. Altfel, daca e pe acelasi spatiu, nu are ce sa inregistreze la ORC.

IAcum nu stiu daca acel contract s-ar putea inregistra si la ORC si daca ar schimba in vreun fel situatia, mai exact daca dupa expirarea perioadei de valabilitate a contractului firma nu ar mai avea sediul la adresa mea sau ar ramane in continuare tot la aceasta adresa.

Figureaza cu sediu expirat, dar corespondenta si controalele tot acolo vin.

Ar fi o solutie sa cereti direct la registrul comertului radierea sediului de la adresa dvs. Asta insa trebuie sa aiba si suport juridic, adica daca nu a ajuns la termen contractul de inchiriere, trebuie sa il denuntati. Este insa o problema solutionarea unei asemenea cereri, pentru ca nu se stie cu ce statut va figura societatea: sediul nu e expirat, practic nu e deloc, ceea ce nu se poate... Mertita totusi incercat, taxele si umblatura sunt mai mici ca in instanta comuna.

Diana Persa a scris:
In primul rand, ce durata are contractul actual de inchiriere? Daca e pe durata nelimitata ( desi la ORC nu se mai accepta astfel de contracte), ii puteti face un act aditional in care sa precizati ca ii schimbati termenul...fixand finalul contractului cand doriti dvs. Acest aditional il inregistrati la ORC pentru a se face mentiune despre aceasta.

De principiu contractele se modifica numai prin acordul ambelor parti, iar nu unilateral. Proprietarul poate denunta contractul in conditiile stipulate chiar in contract (cu despagubiri / fara), dar nu sa ii modifice unilateral termenul.
Ultima modificare: Marți, 8 Aprilie 2008
ContSters20980, utilizator
Momentan nu evem incheiat nici un contract de inchiriere sau de comodat si nici nu am avut niciodata.

Am dat doar o declaratie de mana care suna cam asa:
Subsemnatul x in calitate de proprietar al imobilului situat la adresa x declar ca sant de acord ca firma x sa isi stabileasca sediul la adresa sus mentionata.
Nu am specificat nimic in declaratie referitor la perioada, nici limitata nici nelimitata.
Atat. Si acesta declaratie impreuna cu o copie CF a fost depusa la ORC impreuna cu celelalte acte necesare la infiintarea societatii.
Atunci nu stiam ce inseamna acest lucru si ca este foarte grea si complicata procedura in cazul in care nu mai doresc ca firma respectiva sa aiba sediul in continuare la adresa mea.
Ultima modificare: Marți, 31 August 2010
alina240, utilizator
alina240 a scris:
Si acesta declaratie impreuna cu o copie CF a fost depusa la ORC impreuna cu celelalte acte necesare la infiintarea societatii.

Pai ceva nu e in regula... dovada sediului practic nu exista, exista acordul proprietarului si dovada titlului proprietarului, nu si titlul societatii.

Uite ce zice si ONRC:
Dovezile privind sediul social / secundar se pot face, după caz, cu:
- contract de vânzare-cumpărare, intabulat*;
- contract de schimb, intabulat*;
- contract de închiriere: - înregistrat la Administraţia Finanţelor Publice, pentru cel încheiat între persoane fizice şi persoane juridice;
- neînregistrat la Administraţia Finanţelor Publice, pentru cel încheiat între persoane juridice.
- contract de subînchiriere;
- contract de concesiune, intabulat*;
- contract de leasing imobiliar;
- contract de comodat, în original, în formă autentică sau sub semnătură privată, însoţit de actul doveditor al proprietarului, intabulat*;
- contract de donaţie, în formă autentică, intabulat*;
- contract de uz;
- contract de uzufruct;
- extras de carte funciară, în termen de valabilitate la depunere - pentru oricare din actele prevăzute ca dovadă de sediu (inclusiv în cazul aportului la capitalul social la constituirea societăţii, pe numele asociatului care aportează);
- certificat de rol fiscal/rol agricol, în termen de valabilitate;
- certificat de moştenitor;
- act notarial de ieşire din indiviziune sau de delimitare a proprietăţii, intabulat*;
- hotărâre judecătorească definitivă privind proprietatea (intabulată*) sau folosinţa/uzufructul;
- hotărâre judecătorească definitivă de ieşire din indiviziune, intabulată*
- proces verbal de recepţie a construcţiei, intabulat*;
- act de adjudecare a imobilului vândut în cadrul executării silite;
- contract de asistenţă juridică privind stabilirea sediului social la sediul profesional al avocatului conform art. 3 alin. (1) lit. h) şi i) din Legea nr. 51/1995, cu modificările şi completările ulterioare.

[ link extern ]

Totusi actiunea in regularizare se prescrie in termen de un an de la inmatricularea societatii... e mai mult de un an?
Ultima modificare: Marți, 8 Aprilie 2008
ContSters20980, utilizator

Alte discuții în legătură

Anulare contract comodat CABINET DE AVOCAT - MEDIATOR CABINET DE AVOCAT - MEDIATOR Vreau sa-mi vand actiunile firmei, sediul firmei are contract de comodat- termen nelimitat la adresa mea. Cei care cesioneaza m-au rugat sa las sediul inca o ... (vezi toată discuția)
Sediu social firma danabengy danabengy Buna, am o intrebare: eu si sotul meu dorim sa infiintam o firma, dar nu avem sediu social. Avem o casa la tara care a fost a socrilor mei, ambii decedati, ... (vezi toată discuția)
Ce documente sunt necesare ptr deschiderea pct.de lucru ? Cezar66 Cezar66 Bună ziua ! Vreau sa deschid pct de lucru odata cu infiintarea firmei. In afară de contractul de inchiriere (dovada detinerii spatiului) mai am nevoie de ... (vezi toată discuția)