Sunt interesat sa aflu ce prevede legislatia din Romania in vederea angajarii unei persoane straine, care sa nu activeze in Romania - deci sa nu fie nevoie de permis de lucru, ci sa lucreze intr-o tara terta. Aceasta tara nu este membra a Uniunii Europene. In principiu este vorba de un expat care sa fie angajat cu forme legale in Romania.
Firma A doreste sa angajeze pe B, cetatean strain, pentru a lucra intr-o tara terta?
Care tara nu este membra UE? tara din care provine B, sau tara terta, in care se doreste sa lucreze B?
Art. 5 din OUG nr.56/2007 prevede ca : Pot fi încadraţi în muncă sau, după caz, pot presta muncă la persoane fizice sau juridice din România, fără autorizaţie de muncă, următoarele categorii:
a) străinii titulari ai dreptului de şedere permanentă pe teritoriul României;
b) străinii al căror acces pe piaţa muncii din România este reglementat prin acorduri, convenţii sau înţelegeri bilaterale încheiate de România cu alte state, dacă această posibilitate este stabilită prin textul acordului, convenţiei sau înţelegerii;
c) străinii care au dobândit o formă de protecţie în România;
d) străinii care desfăşoară activităţi didactice, ştiinţifice sau alte categorii de activităţi specifice cu caracter temporar în instituţii de profil acreditate din România, în baza unor acorduri bilaterale, sau ca titular al unui drept de şedere pentru desfăşurarea de activităţi de cercetare ştiinţifică şi personalul înalt calificat, în baza ordinului ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului, precum şi străinii care desfăşoară activităţi artistice în instituţii de cultură din România, în baza ordinului ministrului culturii şi cultelor;
e) străinii care urmează să desfăşoare pe teritoriul României activităţi temporare solicitate de ministere ori de alte organe ale administraţiei publice centrale sau locale ori de autorităţi administrative autonome;
f) străinii care sunt numiţi şefi de filială, reprezentanţă sau de sucursală pe teritoriul României a unei companii care are sediul în străinătate, în conformitate cu actele prevăzute de legislaţia română în acest sens;
g) străinii membri de familie ai cetăţenilor români;
h) străinii angajaţi ai persoanelor juridice cu sediul în unul dintre statele membre ale Uniunii Europene sau în unul dintre statele semnatare ale Acordului privind Spaţiul Economic European, detaşaţi în România, cu condiţia prezentării permisului de şedere din acel stat.
Daca este titular al dreptului de sedere permanenta in Romania, poate fi angajat fara permis de munca.
Multumesc pentru clarificare, dar nu ma ajuta. Strainul NU va lucra pe teritoriul Romaniei, ci doar va fi angajat de firma din Romania. Activitatea se va desfasura intr-o tara din Africa.
Cred ca te ajuta foarte mult, intrucat angajarea se face in tara. Contractul individual de munca se inregistreaza la ITM.
Daca acea persoana isi va desfasura activitatea in strainatate, in contractul individual de munca sunt incluse :
a) identitatea părţilor;
b) locul de muncă sau, în lipsa unui loc de muncă fix, posibilitatea ca salariatul să muncească în diverse locuri;
c) sediul sau, după caz, domiciliul angajatorului;
d) funcţia/ocupaţia conform specificaţiei Clasificării ocupaţiilor din România sau altor acte normative şi atribuţiile postului;
e) riscurile specifice postului;
f) data de la care contractul urmează să îşi producă efectele;
g) în cazul unui contract de muncă pe durată determinată sau al unui contract de muncă temporară, durata acestora;
h) durata concediului de odihnă la care salariatul are dreptul;
i) condiţiile de acordare a preavizului de către părţile contractante şi durata acestuia;
j) salariul pe bază, alte elemente constitutive ale veniturilor salariale, precum şi periodicitatea plăţii salariului la care salariatul are dreptul;
k) durata normală a muncii, exprimată în ore/zi şi ore/săptămână;
l) indicarea contractului colectiv de muncă ce reglementează condiţiile de muncă ale salariatului;
m) durata perioadei de probă;
o) durata perioadei de muncă ce urmează să fie prestată în străinătate;
p) moneda în care vor fi plătite drepturile salariale, precum şi modalităţile de plată;
r) prestaţiile în bani şi/sau în natură aferente desfăşurării activităţii în străinătate;
s) condiţiile de climă;
t) reglementările principale din legislaţia muncii din acea ţară;
u) obiceiurile locului a căror nerespectare i-ar pune în pericol viaţa, libertatea sau siguranţa personală;
v) condiţiile de repatriere a lucrătorului, după caz