Actele necesare pentru inregistrarea desfiintarii voluntare a societatii sunt:
Etapa 1 – dizolvarea si lichidarea voluntara
Cerere de inregistrare a mentiunii
Hotararea AGA sau decizia asociatului unic
Imputernicirea persoanei care depune mentiunea, daca este cazul
Dovada achitarii taxelor.
Etapa 2 – de radiere (voluntara)
Cerere de radiere
Certificatul de inregistrare si anexele
Situatia financiara de lichidare
Hotararea de repartizare a activelor
Certificat de la Administratia Financiara din care rezulta ca societatea nu are datorii la bugetul de stat si la contributiile sociale
Imputernicirea persoanei care depune mentiunea, daca este cazul
Dovada achitarii taxelor.
Radierea unei societati, cu lichidator
Dupa cum am mentionat mai sus, in lipsa acordului unanim privind impartirea bunurilor, va fi urmata procedura de lichidare prevazuta de prezenta de legislatia in vigoare. Asta inseamna ca:
La Oficiul Registrului Comertului se depun: hotararea AGA pentru modificarea actului constitutiv privind dizolvarea si/sau numirea lichidatorilor si dovezile privind achitarea taxelor.
Dupa 30 de zile de la publicarea hotararii de dizolvare in Monitorul Oficial, la Oficiul Registrului Comertului se depun: daca este cazul, contractul de administrare incheiat intre societatea supusa procedurii de dizolvare si lichidare, pe de o parte si lichidatorul persoana juridica, pe de alta parte si dovada privind achitarea taxelor legale.
Dupa ce lichidarea a fost efectuata, la Oficiul Registrului Comertului trebuie depusa cererea de radiere insotita de o serie de documente, cum ar fi: bilantul de lichidare aprobat de asociati, dovada agentiei de mediu (daca e cazul), certificatul de atestare fiscala, certificatul de inregistrare (in original) si dovada privind plata taxelor legale.
In cazul societatilor comerciale cu raspundere limitata, dizolvarea, lichidarea si radierea voluntara se pot efectua in doua etape, respectiv cele de la punctele 1 si 3.
Documente necesare pentru lichidarea voluntara a societăţilor cu mai mulţi asociati.
Etapa de dizolvare
Cererea de înregistrare (original)
Hotărârea AGA prin care se ia act de dizolvarea societăţii şi numirea lichidatorului
Declaraţia lichidatorului că deţine această calitate (original)
Specimenele de semnătură ale lichidatorilor (original)
Dovada plăţii taxei de timbru judiciar, a timbrului judiciar şi a taxei de registru.
Etapa de radiere
Cerere de radiere (original)
Situaţia financiară de lichidare şi proiectul de repartizare al activului (copie)
Raportul lichidatorilor
Certificatul de înregistrare şi anexele sale
Certificat obţinut de la Fisc din care să rezulte că nu există datorii (copie)
Dovada plăţii taxei de timbru judiciar, a timbrului judiciar şi a taxei de registru.