avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 669 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Traduceri Traducãtorul autorizat ºi administraþia financiarã
Discuție deschisă în Traduceri

Traducãtorul autorizat ºi administraþia financiarã

Buna ziua,

fiind de curand traducator autorizat, am fost saptamana aceasta la administratia financiara sa solicit eliberarea codului de identificare fiscala. In toata aceasta perioada, inainte sa imi iau autorizatia, dupa ce mi-am luat-o etc, am tot citit pe net pe site-uri oficiale si forumuri informatii despre ce trebuie sa faci ca si traducator autorizat, insa cand am ajuns la locul faptei: ANAF, mi-am dat seama ca nicaieri nu erau informatii complete. Asadar, am deschis acest topic cas a scriu lista de acte ce trebuie avute cand mergeti la ANAF:
-autorizatia de traducator - original si doua copii
- carte de identitate - original si doua copii
- acte pentru sediu social - original si o copie (eu am avut un contract de comodat. Stau cu parintii si mi-a trebuit un contract de comodat semnat de ei)
In afara de acte va mai trebuie doua declaratii completate:
- declaratia 220 pentru venituri estimate si - 2 exemplare
- declaratia 070 de înregistrare fiscală - 2 exemplare

Descarcati-le de pe net, printati-le si mergeti cu ele gata completate. Formularul 070 trebuie completat pentru prima pagina si ultima pagina doar ultimele randuri. Daca nu mergeti cu toate acestea pregatite, e o intreaga nebunie. Vorbesc de Bucuresti. E un nene la intrare care face copii Xerox, pret acceptabil, dar poate sa aiba coada. Tot el vinde si declaratii, alti bani, alta distractie. Asa ca cel mai bine sa le aveti de acasa. Eu a trebuit sa le iau de la el. Sunasem inainte la ANAf si nu imi spusesera asta. Nici de acte, nu mi-au zis de 2 copii. Plus ca in tot netul am gasit ca pt ANAF nu iti trebuie nimic, doar sa mergi sa faci o cerere pt CIF. Si uite cate iti trebuie. Am stat de doua ori la coada, la cate doua birouri sa ma lamuresc.
Cel mai recent răspuns: Laura Ciobeica , moderator 13:34, 5 Decembrie 2011
Multumim pentru informatii.
Intr-adevar, un om informat este pe jumatate salvat :)
L.C.
O idee foarte buna, @emma_imn.
Este bine sa stim din timp la ce sa ne asteptam,. plus ca este un ajutor nemaipomenit pentru cei ce sunt la inceput de drum.
emma_imn a scris:

Buna ziua,

fiind de curand traducator autorizat, am fost saptamana aceasta la administratia financiara sa solicit eliberarea codului de identificare fiscala. In toata aceasta perioada, inainte sa imi iau autorizatia, dupa ce mi-am luat-o etc, am tot citit pe net pe site-uri oficiale si forumuri informatii despre ce trebuie sa faci ca si traducator autorizat, insa cand am ajuns la locul faptei: ANAF, mi-am dat seama ca nicaieri nu erau informatii complete. Asadar, am deschis acest topic cas a scriu lista de acte ce trebuie avute cand mergeti la ANAF:
-autorizatia de traducator - original si doua copii
- carte de identitate - original si doua copii
- acte pentru sediu social - original si o copie (eu am avut un contract de comodat. Stau cu parintii si mi-a trebuit un contract de comodat semnat de ei)
In afara de acte va mai trebuie doua declaratii completate:
- declaratia 220 pentru venituri estimate si - 2 exemplare
- declaratia 070 de înregistrare fiscală - 2 exemplare

Descarcati-le de pe net, printati-le si mergeti cu ele gata completate. Formularul 070 trebuie completat pentru prima pagina si ultima pagina doar ultimele randuri. Daca nu mergeti cu toate acestea pregatite, e o intreaga nebunie. Vorbesc de Bucuresti. E un nene la intrare care face copii Xerox, pret acceptabil, dar poate sa aiba coada. Tot el vinde si declaratii, alti bani, alta distractie. Asa ca cel mai bine sa le aveti de acasa. Eu a trebuit sa le iau de la el. Sunasem inainte la ANAf si nu imi spusesera asta. Nici de acte, nu mi-au zis de 2 copii. Plus ca in tot netul am gasit ca pt ANAF nu iti trebuie nimic, doar sa mergi sa faci o cerere pt CIF. Si uite cate iti trebuie. Am stat de doua ori la coada, la cate doua birouri sa ma lamuresc.



Buna!
Mie la sectorul 5 nu mi-au cerut nimic referitor la sediu!
Am depus 070 si 220 copie CI, autorizatie si mi-au zis sa vin dupa 2-3 saptamani sa ridic CIF
Ultima modificare: Duminică, 30 Ianuarie 2011
leuca_luminita, utilizator
pt Luminita:
Cand a fost asta? Eu spun despre cum este situatia chiar acum, am fost saptamana trecuta, pe 25 ianuarie 2011. Voi cauta si voi adauga mai tarziu din listuta primita de la un birou de informatii ANAF cu lista exacta, inclusiv registrele care trebuie inregistrate la ridicarea CIF-ului.
Numai bine si spor la treaba!
emma_imn a scris:

pt Luminita:
Cand a fost asta? Eu spun despre cum este situatia chiar acum, am fost saptamana trecuta, pe 25 ianuarie 2011. Voi cauta si voi adauga mai tarziu din listuta primita de la un birou de informatii ANAF cu lista exacta, inclusiv registrele care trebuie inregistrate la ridicarea CIF-ului.
Numai bine si spor la treaba!


S-a intamplat pe 5 ianuarie, iar ca registre am fost indrumata sa cumpar registrul inventar si registrul jurnal de incasari si plati pe care sa le numerotez, sa le snuriuesc si sa le prezint la stampilat cand ma duc sa ridic CIF!Toate cele bune tutoror si spor!

Alte discuții în legătură

P.f.a. infiintare - traducator rabina rabina Buna ziua, Mă interesează care sunt paşii şi costul pentru a deveni P.F.A. ca traducător. Mulţumesc. (vezi toată discuția)
Depunerea dosarului pentru obþinerea autorizaþiei de traducãtor Endelus Endelus buna ziua, printre actele necesare la dosar este mentionat si \"o taxa judiciara de timbru in valoare de 19 ron pentru fiecare limba pt care se solicita ... (vezi toată discuția)
Criterii necesare pentru obþinerea atestatului de traducator mickey_mouse mickey_mouse imi poate spune cineva ce formalitati si unde anume pot merge ptr a face un curs de traducator oficial cu atestat pentru lb italiana???se poate face asta daca ... (vezi toată discuția)