la depunerea actelor la tribunal,mi se cere sa fac dovada ca cenzorul e contabil autorizat.E normal acest lucru in aceasta faza?...cenzorul nu se stabileste,de catre Comitetl Director,dupa infiintarea asociatiei?....daca eu depun un nume de cenzor si,intre timp ,nu mai colaboreaza cu mine din diferite motive?
OG nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii prevede :
Art. 27. - (1) Actul constitutiv poate prevedea numirea unui cenzor sau a unei comisii de cenzori.
(2) Daca numarul asociatilor este mai mare de 15, numirea unui cenzor este obligatorie. Acesta poate fi o persoana din afara asociatiei.
(3) In cazul in care asociatia nu are obligatia numirii unui cenzor, fiecare dintre asociati care nu este membru al consiliului director poate exercita dreptul de control.
Art. 27 ind.1. - (1) Pentru asociatiile cu mai mult de 100 de membri inscrisi pana la data intrunirii ultimei adunari generale, controlul financiar intern se exercita de catre o comisie de cenzori.
(2) Comisia de cenzori este alcatuita dintr-un numar impar de membri. Membrii consiliului director nu pot fi cenzori.
(3) Cel putin unul dintre cenzori trebuie sa fie contabil autorizat sau expert contabil, in conditiile legii.
(4) Regulile generale de organizare si functionare a comisiei de cenzori se aproba de adunarea generala. Comisia de cenzori isi poate elabora un regulament intern de functionare.
Numai in cazul in care asociatia are un numar de peste 100 de membrii inscrisi pana la data intrunirii ultimei adunari generale, atunci unul din membrii comisiei de cenzori trebuie sa fie contabil autorizat sau expert contabil, in conditiile legii.