Buna ziua,
Am o nelamurire si solicit putin ajutor. M-a rugat un prieten sa-i fac o rezervare de nume pt. o firma (el fiind in imposibilitate de a face lucrul acest momentan din cauza programului foarte incarcate) si intampin urmatoare problema:
Este valabila rezervarea daca o fac pe numele meu, sau ulterior o sa intampine probleme la depunerea actelor pt constituire?
Asta ar fi primul impedimet si ar mai fi ceva, cazierul fiscal trebuie scos de el personal de la autoritarea competenta sau se face in baza unei solicitari la onrc?
Multumesc
Nu cred ca trebuie sa va faceti griji in legatura cu rezervarea disponibilitatii numelui firmei, daca prietenul dvs.(sau imputernicitul acestuia) va avea la depunerea documentatiei actul in original. Cazierul fiscal se solicita in format electronic de registrul comertului de la ANAF in baza unui protocol de colaborare.
Eu am patit-o. Ori mergeti cu el cand depune actele ca sa dati o declaratie scrisa ca sunteti de acord sa foloseasca rezervarea dvs, ori o dati la notar.
Ori nu va solicita chestia asta....depinde de judet.
Multumesc de rapunsuri. Cand am sa depun cererea sa fiu sigur am sa intreb si acolo (sper sa gasesc functionari mai prietenosi decat data trecuta).
Ca tot mi-am amintit inca un aspect daca se poate sa-mi mai raspundeti, contractul de comodat care l-a facut pt firma am inteles ca trebuie inregistrat la Administratia Finantelor Publice, dar am mai observat faptul ca trebuie depus la dosarul cauzei si "extras de catre funciara si certificat de rol fiscal" asta inseamna ca trebuie sa ..... inregistreze contr. de comodat la C.F?; si certificatul de rol fiscal ..... de unde?
Va multumesc si astept cu interes raspunsurile dumneavoastra!
Certificatul si adeverinta de la Finante , pentru sediu, se elibereaza in urma depunerii unei cereri si a contractului de comodat la Finante. Pentru aceasta, trebuie sa duceti deasemenea o copie dupa extrasul CF al imobilului; Extrasul CF in original trebuie depus alaturi de contractul de comodat, de cetrificatu si adeverinta de la Finante, in dosar la Registrul Comertului, ca dovada pentru sediul firmei pe care doriti sa o infiintati.
1. Rezervarea de denumire o puteti face pe numele dvs. in calitate de fondator. In felul acesta nu veti avea nevoie de imputernicire din partea amicului. Eu asa le fac intotdeauna si nu am amvut niciodata probleme.
2. Ref. la certificatul si adeverinta pentru spatiu pe care trebuie sa le obtineti de la Administratia Financiara, aveti nevoie de contractul de comodat, fotocopie titlu de proprietate al imobilului (asta ca sa nu mai alergati si dupa extrasul de carte funciara), actul constitutiv, fotocopie CI pentru proprietarul imobilului si timbre fiscala (daca imi amintesc bine 2 timbre de cate 4 lei fiecare).
In Bucuresti dureaza cam 1 saptamana, in provincie am observat ca se elibereaza pe loc.
Infiintare pfa
georgenecula76
care sunt conditiile pentru a putea infiinta pfa , eu fiind electrician (electrician montator intretinere si reparatii masini si aparate electrice) , autorizat ... (vezi toată discuția)
Vreau sa devin pfa
Bogdan62
Ce trebuie sa fac pentru a deveni PFA,acte,pasi,etc.Ce impozite,si taxe se platesc si care este procentul lor?Exista scutiri,inlesniri ,pt persoanele care ... (vezi toată discuția)