Dar deschiderea unui punct de lucru,(sucursala ) asociatie , respectiv camera de comert bilaterala, fara angajati, in alta localitate, respectiv alt judet...contractul de spatiu (inchiriere) trebuie declarat la administratia financiara? Necesita si Hotarare generala a asociatilor,inregistrate la judecatorie?
OG nr.26/2000 prevede :
Art. ind.. - (1) Asociaţia îşi poate constitui sucursale, ca structuri teritoriale fără personalitate juridică.
(2) Sucursalele se constituie prin hotărâre a adunării generale.
(3) Sucursalele desfăşoară activităţile date în competenţa lor de către asociaţie.
OG 26/2000 trateaza doar procedura de constituire a filialelor precum si regimul juridic al acestora, fara a face referire si la sucursale. Se pot aplica, insa, dispozitiile dreptului comun cu privire la înfiintarea si functionarea sucursalelor.
Sunt necesare urmatoarele documente:
- hotararea organului statutar de infiintare a sucursalei cu indicarea denumirii sucursalei, a sediului acesteia, a obiectului de activitate, identificarea persoanelor imputernicite sa reprezinte sucursala si limitele mandatului acordat
-dovada sediului sucursalei
Sediul sucursalei poate fi detinut in baza unui contract de vanzare-cumparare, certificat de mostenitor, contract de inchiriere, contract de subinchiriere, contract de leasing imobiliar, comodat etc.
In cazul in care contractul de inchiriere/ subinchiriere/ comodat este incheiat intre doua persoane juridice, respectiv asociatia si un SRL ...sucursala , ca si punct de lucru, va trebui declarat la Administratia financiara? Conteaza numarul de salariati? Dar daca nu este nici un salariat ... Imi este destul de neclar acest lucru, pentru ca am auzit diverse pareri si pro si contra. Multumesc!