Am fost acuzat ca am luat bani, dar nu este adevarat!Lucrez ca sef de formatie si am in subordine mai multe persoane.Pentru ca am trimis pe trei dintre ei in alta formatie la lucru, m-au reclamat la d-ul Director cu tot felul de minciuni,declarand ca eu am luat bani de la persoane si altele ! INTREBARE:pentru aceasta calomnie pot sa -i trag la raspundere ?Sa raman fara "pata"ce ma sfatuiti,nu tin neaparat sa-i port in tribunal, cu conditia sa-si ceara scuze si sa dezminta ce au declarat! Este suficient sa neg prostiile din reclamatie, s-au trebuie mai mult?In fisa postului scrie ca trebuie sa faca ce li se spune de seful lor direct deci schimbarea formatiei nu este ilegala s-au abuziva.MULTUMESC
Buna ziua !
In fuctie de gravitatea faptelor si situatia concreta , poate fi vorba de calomnie sau denuntare calomnioasa( invinuire mincinoasa facuta prin denunt sau plangere....), fapte prevazute si pedepsite de codul penal. Pentru calomnie este necesara plangerea prealabila. Poate totusi nu este cazul sa ajungeti pana acolo, putandu- se lua masuri disciplinare in acest sens( daca repercusiunile nu sunt grave in ceea ce va priveste).
Cu stima !
art 205 si 206 care incriminau insulta si calomnia nu mai sunt in vigoare.
Astfel,singura posibilitate este sa promovati o actiune pe cale civila.
in acest sens,probele pe care trebuie sa le administrati trebuie sa fie pertinente,concludente.
in functie de cat de grav considerati ca v-a fost afectata imaginea, tinand cont ca aveti sui o anumita functie ce presupune integritate,corectitudine,etc,puteti promova o actiune civila in pretentii si reparare(daune-morale)
d-lui avocat zaharia marius
insulta si calomnia incriminate de art 205 si 206 c pen nu mai sunt in vigoare.
au fost abrogate prin dispozitiile art I pct 56 din lg 278/2006 si intarite prin decizia nr 62.18.01.2007, decizia nr 8/18 10.2010 a ICCJ. inclusiv prevederile art 207(proba veritatii). cel putin pana in prezent:)
Insulta si calomnie
capucino