Cum se calculeaza o asemenea
unitate de consum in apartament si cum se face legatura cu suma unitatilor de consum (?) de la contorul de bransament?
Factura de la furnizor vine in mc. La contorul de bransament nu sunt unitati de consum.
Iata ce spune Ordinul 343/2010 (
care se refera numai la masurarea caldurii si a apei calde, nu si a apei reci) la capitolul Dispozitii finale si tranzitorii:
Art. 34. Verificarea repartitoarelor de costuri pentru apă caldă se face de regulă direct în instalaţie, utilizând vase gradate. După verificare, comitetul executiv al asociaţiei poate solicita efectuarea verificării repartitorului de costuri pentru apă caldă la un laborator autorizat. Costurile de verificare sunt suportate de către asociaţia de proprietari/locatari şi se recuperează de la proprietarul repartitorului, dacă în urma verificării se constată că acesta nu mai întruneşte condiţiile tehnice avute în vedere la montare. Pentru a fi reintrodus în instalaţie repartitorul de costuri pentru apă caldă supus verificării trebuie însoţit de un document care să ateste că acesta îndeplineşte condiţiile tehnice impuse de reglementările în vigoare.
Aici se vorbeste despre verificarea unui apometru in cazul in care se constata anomalii de consum. Dar comitetul executiv poate comanda o asemenea verificare a tuturor apometrelor daca considera ca diferentele de consum individual fata de consumul facturat de furnizor sunt prea mari si daca certificatul de garantie metrologica a expirat. Costurile sunt suportate, evident, de proprietari.
In cadrul unor asemenea verificari globale se pot constata sigilii desfacute, apometre al caror filtru e infundat sau defect, apometre care nu mai functioneaza deloc si proprietarul da "din burta" lunar un anumit consum ca sa "nu bata la ochi", apometre care chiar au defecte de functionare. Asa ca verificarea,
in interesul general, este foarte necesara la cativa ani o data, chit ca unora li se pare enorm sa plateasca 20 lei / apometru. Atunci sa plateasca 50 sau mai mult ca sa-si puna unul nou!