Am si eu un exemplu concret cu privire la o marca inregistrata in Romania. Stie cineva care sunt limitatiile? Ma refer in mod concret in limbaj normal si nu legislativ.
Daca o marca se inregistreaza doar in Romania (clasa 41 daca este important) care sunt limitatiile in spatiul international?
Exemplul fictiv este urmatorul:
1. Inregistrez marca "My Example Romanian Company" doar pe teritoriul geografic din Romania.
2. Cineva foloseste textul "My Example Romanian Company" international pe un produs/publicatie sau pe un domeniu de internet.
Care ar fi consecintele si repercursiunile? Care este diferenta intre folosirea fizica sau virtuala (internet) a marcii respective?
Legea marcilor 84/1998 stabileste ce este o marca. Nu e o diferenta intre folosire fizica si virtuala, este vorba de faptul ca marca este o protectie privind bunurile si serviciile vandute pe un teritoriu. Daca dvs va uitati peste Prut la cei din Republica Moldova si vedeti acolo berea Coca-Cola, titularii marcii din Romania nu au ce face. In schimb daca produsul respectiv intra in tara, se poate cere in instanta interzicerea comercializarii sub respectivul nume.
Prin urmare, in cazul dvs, daca respectivii presteaza servicii catre Romania sub numele respectiv, ii veti actiona din justitia in Romania pentru a le cere daune. Daca nu au nici sediu, nici cont in Romania, nu prea aveti ce le face, dar asemenea cazuri sunt rare.