In primul rand, aveti nevoie de rezervarea denumirii asociatiei pe care doriti sa o infiintati. Aceasta se obtine de la Ministerul Justitiei, situat in Str. Apolodor Nr. 17, si se elibereaza in 3-5 zile de la data depunerii cererii. Pentru cerere aveti nevoie de o taxa de 5 lei, pe care o veti plati la DITL Sector 5, situat in B-dul Natiunile Unite Nr. 3-5, la cativa pasi de sediul Ministerului de Justitie. Dupa ce obtineti rezervarea de denumire, veti intocmi actul constitutiv si statutul, pe care le veti autentifica la notar in minim 5 exemplare. De asemenea, mai aveti nevoie de dovada sediului asociatiei, care poate lua forma unui contract de comodat, inchiriere, etc. Totodata, alaturi de acesta, va este necesar si titlul de proprietate al sediului. Dupa cum bine stiti, conform legii, aveti nevoie de un patrimoniu social, in valoare de cel putin un salariu minim brut pe economie, pe care il puteti depune la orice banca sau sucursala cec, iar foaia de varsamant va fi dovada pe care o veti depune la judecatorie, alaturi de toate celelalte acte. Totodata, trebuie sa obtineti cazierul fiscal pentru fiecare membru fondator, care poate fi obtinut de la Administratia Financiara de sector, depinde de domiciliul fiecarui membru fondator. Dupa ce obtineti toate aceste acte, veti merge la Judecatoria de sector, in raza teritoriala a sediului asociatiei, cu urmatoarele acte: Cerere tip, Actul constitutiv şi statutul - doua originale şi două copii (in general), Dovada privind disponibilitatea denumirii, Dovada existenţei sediului asociaţiei, Dovada patrimoniului initial, Cazierele fiscale, Taxa de timbru şi timbru judiciar de 0,15 lei. Procedura de acordare a personalităţii juridice este necontencioasă realizându-se în camera de consiliu şi mai rar în sala de şedinţă. Dacă judecătorul constată îndelinirea tuturor condiţiilor de formă şi fond va pronunţa încheierea de înregistrare în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor. După trecerea termenului de recurs de 5 zile de la comunicare se legalizează hotărârea judecătorească (cerere de legalizare, taxa judiciară şi timbru judiciar pentru fiecare exemplar legalizat). Dupa ridicare acestor documente, veti merge la administratia financiara, pentru obtinerea codului fiscal, unde veti avea nevoie de cerere tip în două exemplare, copie după statut şi act constitutiv, copie după dovada sediului, copie după hotărârea judecătorească. Toate copiile trebuiesc însoţite şi de originale pentru a se stabili conformitate cu acestea, fiind restituite ulterior. Cu speranta ca v-am fost de ajutor, Hulea Ionut-Marius - S.C.A. "Pantazi, Budulan, Tanase si Asociatii"