Buna ziua,am o intreprindere individuala pentru traduceri si vreau sa stiu daca pot sa deduc cheltuielile cu intretinerea de la sediu,energia electica si telefonul tinand cont ca in contractul de comodat se spune ca aceste cheltuieli se platesc iar in certificatul constatator spune ca activitatea se desfasoara la beneficiari si terti.
Multumesc
Norme cod fiscal
ART 48
38. Sunt cheltuieli deductibile, de exemplu:
1. cheltuielile cu achiziţionarea de materii prime, materiale consumabile, obiecte de inventar şi mărfuri;
2. cheltuielile cu lucrările executate şi serviciile prestate de terţi;
3. cheltuielile efectuate de contribuabil pentru executarea de lucrări şi prestarea de servicii pentru clienţi;
4. chiria aferentă spaţiului în care se desfăşoară activitatea, cea aferentă utilajelor şi altor instalaţii utilizate în desfăşurarea activităţii, în baza unui contract de închiriere;
5. dobânzile aferente creditelor bancare;
6. *** Abrogat;
7. cheltuielile cu comisioanele şi cu alte servicii bancare;
8. cheltuielile cu primele de asigurare care privesc imobilizările corporale şi necorporale, inclusiv pentru stocurile deţinute, precum şi primele de asigurare pentru asigurarea de risc profesional potrivit legii;
9. cheltuielile cu primele de asigurare pentru bunurile din patrimoniul personal, când acestea reprezintă garanţie bancară pentru creditele utilizate în desfăşurarea activităţii independente a contribuabilului;
10. cheltuielile poştale şi taxele de telecomunicaţii;
11. cheltuielile cu energia şi apa;
12. cheltuielile cu transportul de bunuri şi de persoane;
Banuies ca nu 100% activitatea se desfasoara in alta parte decat sediul din contractul de comodat.
Cel mai bine intrebi pe inspectorul de la fisc, toate cheltuielile sint foarte interpretabile (Lucian le-a enumerat foarte bine, dar una scrie la lege, alta este "pe teren"). Eu am sediul acasa, activitatea o desfasor acasa, deduc partial intretinerea, electricitatea, gazele, telefonul fix, telefonul mobil.