O firma a participat la o licitatie - cerere de oferte si a avut cel mai scazut pret (criteriul de atribuire - pretul cel mai scazut). Autoritatea contractanta urma, ca dupa deschiderea ofertelor, sa analizeze in detaliu ofertele si sa declare castigatorul. Doar ca in loc sa faca acest lucru autoritatea a anulat licitatia pe motiv ca bunurile solicitate in documentatie conform cerintelor stricte ale acesteia sunt prea scumpe, si se incalca prevederile art. 2 alin (2) lit f) din OUG 34/02006 si anume : f) eficienta utilizarii fondurilor publice. Deci licitatia s-a anulat in baza art 209 lit d) din OUG 34/2006: d) abateri grave de la prevederile legislative afectează procedura de atribuire sau este imposibilă încheierea contractului.
Asadar dupa ce au organizat licitatia si au cerut un anumit bun s-au gandit ei ca ar fi prea scump pentru nevoile lor.
In acest caz firma participanta care a avut cel mai mic pret nu este in masura sa innainteze o contestatie, avand in vedere calitatea sa de castigator al licitatiei, avand cel mai scazut pret? Credeti ca aceasta ar vea sanse de reusita?
Identificam aici o necunoscuta: valoarea estimata publicata de AC este mai mare decat oferta de pret cea mai scazuta?
Daca da, firma ce a depus oferta cu pretul cel mai scazut poate contesta decizia AC de anulare a procedurii, insa, sansele de castig sunt si in functie de complexitatea produselor ce urmau a fi achizitionate, si binenteles, complexitatea sau multitudinea cerintelor din caietul de sarcini. AC-ul in punctul de vedere la contestatie poate demonstra ca produsele oferite sunt neconforme cu cerintele caietului de sarcini. Insa, la fel de bine, sunt sanse de a castiga contestatia, deoarece, daca pretul ofertat este mai mic decat valoarea estimata, atunci nu poate fi invocat principiul utilizarii eficiente a fondurilor publice, nici macar abaterile grave ce afecteaza procedura. Daca se achizitioneaza la un pret mai mic decat cel estimat, cum a fost afectata procedura? Justificati foarte bune motivele contestatiei si aveti sanse.
Daca insa, valoarea ofertei este mai mare decat valoarea estimata publicata de AC, (chiar si cu 0.01lei) atunci nu are sens contestatia.
Pretul oferit de catre firma castigatoare (cel mai mic) este cu 15% mai mic decat cel estimat de catre autoritatea contractanta, iar bunurile oferite se incadreaza cu exactitate in cerintele autoritatii contractante.
Doar ca autoritatea contractanta si-a dat seama, dupa ce a organizat licitatia ca si-a dorit niste bunuri prea scumpe pentru bugetul lor sau cel putin asa spun ei la nivel neoficial.
Oricum licitatia s-a desfasurat normal, bunurile oferite s-au incardat cu exactitate in psecificatiile cerute in caietul de sarcini iar pretul mai mic decat cel estimat, dupa cum va spusesem.
Dar nu este vorba nici despre pret neobisnuit de scazut deoarece pretul a fost exact 15% din valoarea estimata si nu sub 85%, deci inca o data nu este pret neobisnuit de scazut.
Pur si simplu s-a anulat licitatia pentru ca asa a hotarat autoritatea contractanta si a invocat aceste prevederi legale (art. 2 alin (2) lit f) si art 209 lit d) din OUG 34/2006 din OUG 34/02006 pentru ca altceva nu aveau ce sa invoce.
Dar ce vina are firma cu pretul cel mai scazut pentru ezitarea lor in alegerea bunului solicitat, ezitare ce a venit dupa deschiderea ofertelor?
in situatia asta, depuneti contestatie si ... bafta!
sper sa castigati (si completul CNSC-ului e compus tot din oameni, fiecare cu punctul sau de vedere.....)
Licitaþie
Katri
Am participat la o licitaţie publică – cerere de ofertă - unde criteriul de atribuire era preţul cel mai scăzut. Licitaţia a fost câştigată de ... (vezi toată discuția)