avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 584 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... recuperare pensie alimentara
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

recuperare pensie alimentara

Buna ziua sunt cristian si am si io cateva nelamuriri.
Sunt student in an teminal la stiinte juridice, specializare administratie publica.
Problema mea este urmatoare.
In anul 2003 mama mea a optinut o recalculare a pensiei alimentare pe care tatal meu nu a platit-o pana in prezent 2011. Eu fiind major si urmarind o forma de scolarizare aveam dreptul la plata pensiei alimentare in continuare chiar daca sunt major asa stiu din codul familiei la sectiunea obligatiei legale de intretinere. Eu vreau sa recuperez neplata pensiei alimentare inca din anul 2003 insa nu stiu daca nu cumva mi s-a prescris dreptul la actiune in instamnta. Mama a mai urmarit procesul prin care el a fost obligat la plata retroactiva a pensiei alimentare. Mama a depus cerer la politia di localitatea din care el face parte.
Dreptul la pensie de intretinere a fost obtinut printr-o hotarare judecatoreasca.
Intrebarile mele sun urmatoarele:
1 Mi s-a prescris dreptul la actiune?
2 Unde merg sa recuperez suma pe care mi-o datoreaza?
3 Pot obtine si o parte din sumele pe care le-am achitat la facultate sub forma taxei de scolarizare?
4 Iar daca este nevoie de instanta eu imi fac studiile in oradea si el sta in judetul dambovita....pot deschide un proces in potriva lui la judecatoria din oradea de care apartin acum?
Si sunt curios daca nu cumva trebuie sa obtin o hotarare cu titlu executoriu ca sa numesc un executor judecatoresc.
Mai stiu ca neplata obligatiei legale de intretinere pe o anumita perioada de timp intre sub incidenta codului penal....
Astept raspunsurile voastre ori pe e mail cristi_1823@yahoo.com ori aici....va multumesc mult anticipat......si ma bizui pe ajutorul vostru......multumesc mult inca o data!