avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 584 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... recuperare pensie alimentara
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

recuperare pensie alimentara

Buna ziua sunt cristian si am si io cateva nelamuriri.
Sunt student in an teminal la stiinte juridice, specializare administratie publica.
Problema mea este urmatoare.
In anul 2003 mama mea a optinut o recalculare a pensiei alimentare pe care tatal meu nu a platit-o pana in prezent 2011. Eu fiind major si urmarind o forma de scolarizare aveam dreptul la plata pensiei alimentare in continuare chiar daca sunt major asa stiu din codul familiei la sectiunea obligatiei legale de intretinere. Eu vreau sa recuperez neplata pensiei alimentare inca din anul 2003 insa nu stiu daca nu cumva mi s-a prescris dreptul la actiune in instamnta. Mama a mai urmarit procesul prin care el a fost obligat la plata retroactiva a pensiei alimentare. Mama a depus cerer la politia di localitatea din care el face parte.
Dreptul la pensie de intretinere a fost obtinut printr-o hotarare judecatoreasca.
Intrebarile mele sun urmatoarele:
1 Mi s-a prescris dreptul la actiune?
2 Unde merg sa recuperez suma pe care mi-o datoreaza?
3 Pot obtine si o parte din sumele pe care le-am achitat la facultate sub forma taxei de scolarizare?
4 Iar daca este nevoie de instanta eu imi fac studiile in oradea si el sta in judetul dambovita....pot deschide un proces in potriva lui la judecatoria din oradea de care apartin acum?
Si sunt curios daca nu cumva trebuie sa obtin o hotarare cu titlu executoriu ca sa numesc un executor judecatoresc.
Mai stiu ca neplata obligatiei legale de intretinere pe o anumita perioada de timp intre sub incidenta codului penal....
Astept raspunsurile voastre ori pe e mail cristi_1823@yahoo.com ori aici....va multumesc mult anticipat......si ma bizui pe ajutorul vostru......multumesc mult inca o data!

Cel mai recent răspuns: m_ella2005 , utilizator 11:52, 24 Februarie 2011
Puteti solicita pensia de intretinere pe ultimii trei ani anterior introducerii actiunii, dar daca aveti deja o hotarare juddecatoreasca de majorare pensie, o puteti pune in executare dar ptr pensia pe ultimii trei ani.
Neplata pensiei 2 luni consecutive cu rea-credinta reprezinta infractiunea de abandon de familie.
mersi mult la asta ma gandeam si eu....o sa am o ramata de avocati in numar de 3 si o sa fac tot ce pot sa imi obtin dreptul meu......multumesc mult.....ma ajuta foarte mult faptul ca mni se raspunde.....multumesc inxca o data
Cu placere, oricand!
Ideea este sa mergi intai la executor, sa vezi ce parere are vis-a-vis de sentinta pe care o ai, iar apoi mergi la atac cu avocatii! Nu pierde timpul!
Succes!
1. Dv spuneti ca ultima recalculare a pensiei de intretinere a avut loc in 2003 si probabil ca la momentul respectiv instanta a dispus plata pensiei pana la majorat. Daca acum aveti 21 de ani impliniti, nu mai puteti recupera nimic din sumele datorate pana la majorat.
2.Aveti o hotarare de stabilire a pensiei dupa majorat? Dv fiind major si urmand o forma de scolarizare aveati dreptul la pensie de intretinere cu conditia sa va fi actionat tatal in judecata in vederea obtinerii unei hotarari privind stabilirea pensiei de intretinere pentru majorul aflat in nevoie. In lipsa acestei hotarari, din punct de vedere legal, tatal nu va datoreaza nici o suma de bani pe perioada facultatii.
Pentru sumele datorate cu titlu de pensie de intretinere, termenul de prescriptie de trei ani curge diferit, pentru fiecare suma in parte.
In lipsa hotararii de stabilire a pensiei dupa implinirea varstei de 18 ani, din punct de vedere legal nu aveti ce recupera.
3. Fiind major, forma de scolarizare a fost aleasa de dv. Va permiteti taxele, urmati cursurile, nu va permiteti, va reorientati. Legal, nu il puteti obliga pe tata la plata acestei taxe.
4. Calculati termenele de prescriptie pentru a vedea daca are rost sa apelati la instanta.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Recuperare plata obligatiei de intretinere si recalculare pensie alimentara irimecui irimecui Buna ziua sunt cristian si am si io cateva nelamuriri. Sunt student in an teminal la stiinte juridice, specializare administratie publica. Problema mea este ... (vezi toată discuția)
Recuperare pensie alimentara irimecui irimecui Buna ziua sunt cristian si am si io cateva nelamuriri. Sunt student in an teminal la stiinte juridice, specializare administratie publica. Problema mea este ... (vezi toată discuția)
Ajutor pls irimecui irimecui Buna ziua sunt cristian si am si io cateva nelamuriri. Sunt student in an teminal la stiinte juridice, specializare administratie publica. Problema mea este ... (vezi toată discuția)