avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 217 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Pensii militare de urmas(Intrebare??)
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Pensii militare de urmas(Intrebare??)

Sunt studenta ultimul an (III) ,la cursuri de zi si primesc pensie militara de urmas,as vrea sa imi raspundeti va rog mult,daca incep in toamna o a doua facultate tot la cursuri de zi mai pot primi pensie de urmas.(am citit legea 164/2001,art.38 si eu am interpretat ca mai pot beneficia pana la terminarea studiilor,insa fara sa depasesc varsta de 26 ani,dar nu se specifica altceva)

Va multumesc,Cristina
Cel mai recent răspuns: Vlad2205 , utilizator 15:07, 8 Aprilie 2009
Potrivit art.38 din legea nr.164/2001, bneficiati de pensie de urmaş daca va continuati studiile într-o formă de învăţământ organizată potrivit legii, până la terminarea acestora, fără a depăşi vârsta de 26 de ani.
In tacerea legii, chiar daca incepeti a doua facultate la zi veti beneficia de pensia de urmas in conditiile expuse mai sus.
Si in Legea 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale se specifica acelasi lucru: daca va continuati studiile intr-o forma de invatamant organizata potrivit legii, pana la terminarea acestora, fara a depasi varsta de 26 de ani.

Daca se admiteau mai multe forme de invatamant, cred ca formularea era: daca va continuati studiile in forme de invatamant organizate potrivit legii,fara a depasi varsta de 26 ani.

Mergeti si aflati mai multe detalii de la reprezentantii Casei Judetene de Pensii din judetul dumneavoastra.
Ultima modificare: Luni, 19 Mai 2008
Cernat Roxana-Ana, utilizator
In aceasta situatie nu sunt aplicabile prevederile Legii nr.19/2000, ci cele ale Legii nr.164/2001privind pensiile militare de stat. Intr-adevar, sunt identice prevederile in ceea ce priveste pensia de urmas pentru copii. :)