Ce fel de tertipuri juridice are la dispozitie o autoritate contractanta ca in cazul in care CNSC dispune anularea unei proceduri deschise ( urmare a admiterii unei contestatii depuse de un ofertant) sa atribuie contractul prin atribuire directa?
Cat de legala este aceasta chestiune mai cu seama ca valoarea contractului era mai mare de 15000 euro fara TVA, fapt ce presupune si "spargerea" contractului? Sau care este "smecheria" prin care o astfel de atitudine sa imbrace o forma legala?
In concret, am facut contestatie la CNSC ( e vb de 2 proceduri fara nici o legatura una cu cealalta) si drept urmare s-a dispus anularea procedurilor. Cu toate acestea am constatat ca lucrarile respective s-au executat, probabil prin atribuire directa deoarece nu a mai aparatut nici un anunt pe SEAP.
Sunt mai multe situații prin care se poate atribui un contract fara publicarea unui anunt in SEAP.
Printre ele sunt exceptiile de la art.12-16, art. 22, art.242-248 din OUG 34, negocierile fara publicare, in cazurile justificate.
Legalitatea o pot constata doar organele in drept, eventual la sesizarea unei persoane care se considera vatamata.
Multumesc ptr raspuns. Am citit art.citate de Dvs. din OUG 34/2006 si cazul meu nu se incadreaza.
Este adevarat ca sunt situatii in care se pot atribui contracte fara publicarea unui anunt in SEAP, insa aceasta trebuie sa fie sub acele praguri valorice sau sa se incadreze in exceptiile mentionate in OUG 34/2006.
Totusi ma intreb cum se poate atribui direct un contract, a carui anunt a fost publicat initial in SEAP, a carui valoare estimata e mai mare de 15000euro fara TVA si a carui proderura de achizitie a fost anulata in urma unei decizii CNSC.
Ma gandesc ca mai degraba se incalca art 23 din OUG 34/2006.
Atunci e clar ca respectiva AC a facut mai multe achizitii directe ....
Din pacate nu aveti ce sa mai faceti,responsabilitatea achizitiilor este in totalitate a AC !