Am o intrebare legata de stocurile puse la dispozitia clientului,livrari intracomunitare.
Conform Ordinului 2216/2006 prinvind simplificarile in ceea ce priveste livrarile intracomunitare,cumparatorul marfurilor trebuie sa tina un registru in care sa evidentieze data intrarii bunurilor,documentele de intrare..etc.
Noi avem un furnizor din Germania(tara care nu accepta simplificarile),care s-a inregistrat fiscal in romania(pentru a putea livra in consignatie).Marfa vine cu documente insotitoare de la depozitul din germania,dar ei avand inregistrare fiscala in Romania ,facturile care se emit sunt cu VAT de RO. In aceasta situatie mai trebuie tinut registrul respectiv prevazut in Ordinul 2216?Sau fiind inregistrati in Romania(desi marfa efectiv vine din germania) este considerata ca fiind o livrare interna?
reglementarile din ordinul mentionat de dvs. se refera doar la masurile de simplificare aplicate cu privire la transferuri si achizitii intracomunitare asimilate prevazute la art. 128 alin. (10) si art. 130^1 alin. (2) lit. a) din codul fiscal.
consider ca registrul prevazut la art. 3, alin (4) din ordin nu este obligatoriu in cazul prezentat de dvs., dar trebuiesc respectate prevderile art. 155^1 din codul fiscal.
din moment ce furnizorul german s-a inregistrat fiscal in romania prevederile ord 2216 nu se aplica.
dar exista posibilitatea ca statul german sa accepte ca furnizorul inregistrat in Germania sa aplice simplificarea pentru livrarea in stoc la dispozitia clientului, accept care se da in urma unei cereri scrise din partea furnizorului.