Este valabila o chitanta eliberata de asociatia de proprietari fara sa fie stampilata?Dar fara semnatura?
Apreciez daca imi comunicati si articolul din lege care certifica aceasta situatie.
Multumesc!
Daca chitanta este personalizata cu antetul asociatiei imprimat pe ea, nu trebuie stampila asociatiei.
Daca chitanta nu este personalizata, atunci trebuie stampila asociatiei pentru vizualizarea datelor de identitate a asociatiei.
Semnatura casierului trebuie pusa in ambele cazuri.
Chitanta (exemplarul locatarului) trebuie sa fie personalizata (manual/mecanic) si este valabila daca are stampilat textul "ACHITAT", datata si semnata,- conform cu Decret nr.209/1976, modificat, privind Regulamentul operatiilor de casa.
Daca ne duceti la '76, va amintesc faptul ca au trecut multi ani ani peste noi.
Chitantele ca si alte formulare financiar contabile si de trezorerie au facut obiectul mai multor reglementari intrate in vigoare din 1990 pana astazi. Prin ultimele reglementari, odata cu intrarea Romaniei in Comunitatea europeana, s-a eliminat obligativitatea stampilarii acestora.
Apoi, va invit ca cititi orice chitanta pe care o aveti prin casa si-o sa vedeti ca scrie pe ea "Am incasat de la..." si nu "ACHITAT". De ce? Simplu. Cel care elibereaza chitanta si o semneaza, acela incaseaza si nu achita. Logic?
Poate confundati chitanta cu "dispozitia de plata/incasare". Pe aceste dispozitii se poate completa "de plata" sau "de incasare" dupa caz. In cazul unei plati facute de casier, se semneaza de cel care primeste banii. Cel care primeste banii, iar este logic sa recunoasca prin semnatura ca a primit banii si scrie acolo "am primit" iar casierul "am platit".
@BG
Ordin nr. 3512 din 27.11.2008
documentele financiar-contabile Publicat in Monitorul Oficial nr. 870 din 23.12.2008
I
CHITANTA (cod 14-4-1)
1. Serveste ca:
- document justificativ pentru depunerea unei sume în numerar la casieria unitatii;
- document justificativ de inregistrare în registrul de casa şi în contabilitate.
In conditiile în care sumele inscrise pe chitanta sunt aferente livrarilor de bunuri sau prestarilor de servicii scutite fara drept de deducere conform prevederilor legale (ex: art. 141 alin. (1) şi (2) din Codul fiscal), formularul de chitanta este documentul justificativ care sta la baza inregistrarii veniturilor în contabilitate.
2. Se intocmeste în doua exemplare, pentru fiecare suma incasata, de catre casierul unitatii şi se semneaza de acesta pentru primirea sumei.
3. Circula la depunator (exemplarul 1, cu stampila unitatii). Exemplarul 2 ramane în carnet, fiind folosit ca document de verificare a operatiunilor efectuate în registrul de casa.
4. Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil, dupa utilizarea completa a carnetului (exemplarul 2).
5. Continutul minimal al formularului:
- denumirea unitatii; codul de identificare fiscala; numarul de inregistrare la oficiul registrului comertului; sediul (localitatea, str., numar); judetul;
- denumirea, numarul şi data (ziua, luna, anul) intocmirii formularului;
- numele şi prenumele persoanei fizice care depune sume şi ce reprezinta acestea sau, dupa caz, denumirea unitatii; codul de identificare fiscala; numarul de inregistrare la oficiul registrului comertului; sediul (localitatea, str., numar); judetul persoanei juridice;
- suma în cifre şi litere;
- semnatura casierului.
Regim chitante
Bbianca
Buna ziua,
Ma numesc Anca si as dori sa va intreb daca stampilarea chitatelor de incasare emise de o SC este obligatorie?
Multumesc pentru raspuns dar ... (vezi toată discuția)