Am avut azi, adunare generala a asociatiei de proprietari din bloc. (28 apartamente).
Au fost discutii contradictorii cu privire la marirea salariului presedintelui asociatiei: prin contract mandat sau prestatii servicii. Nici chiar el, nu era documentat pentru a explica celorlalti despre ce e vorba. Oamenii au comentat ca lor li s/au diminuat veniturile cu 25% si nu ar accepta ca cei din conducerea asociatiei(administrator si presedinte) care nu au avut "taieri" din salariile de pana acum, sa beneficieze de o marire. Oare au aparut ceva noutati in acest sens? In caz afirmativ ce presupun acestea?
Cu multumiri
Presedintele asociatiei de proprietari sau membrii comitetului executiv pot fi remunerati pe baza unui contract de mandat,
conform hotararii adunarii generale a proprietarilor,la data adoptarii bugetului anual de venituri si cheltuieli
Nu au aparut modificari la L nr 230/2007 si HG nr 1588/2007
@indines
Ce te intereseaza sa stii in legatura cu indemnizatia presedintelui?
Nu s-a schimbat nimic in legislatie in legatura cu asta, contributiile platite pentru aceasta indemnizatie sunt similare cu ale unui salariu - CAS, CASS, somaj atat pentru angajator (asociatie), cat si pentru asigurat (presedinte).
Daca el doreste sa i se mareasca suma care ii ramane NET in mana, atunci asta este problema de discutat in comitetul executiv, nu in AG si vazut daca mai exista o rezerva in fondul de salarii in limita careia sa se mareasca acest salariu.
In AG se stabileste marimea fondului pentru salarii, iar in cadrul comitetului executiv se face impartirea acestuia pe functiile retribuite, pastrandu-se si o rezerva pentru eventuale mariri de peste an a acestor indemnizatii sau pentru primele ocazionate de diferite sarbatori).
Multumesc pentru raspunsuri... deci nimic nou in materie..
Presedintele nostru in adunare a solicitat sa fim de acord cu marirea salariului sau, motivand ca : de acum trebuie sa plateasca catre stat CAS, CASS si impozit si fata de cat se implica in asociatie i se pare ca ramane cu prea putini bani.. Dar eu credeam ca si pana acum a platit acestea... . Mai spunea ca de acum este obligat la un altfel de contract.
Sincer, am participat la adunare, fara sa stiu nici macar ordinea de zi, (pentru a ma documenta cat de cat) . Am fost mult prea oupata cu problemele legate de decesul sotului meu.. pasastas... si altele.
In afara de sprijinul efectiv la infiintarea asociatiei de bloc din anul 2002 (prin desprinderea de o asociatie mai mare) nu am de a face cu conducerea asociatiei(profesia mea fiind incompatibila cu orice alta functie publica si nici timp nu am.)
Pe de alta parte, nu prea m/am implicat in probleme de asociatie nici ca proprietar , stiind ca avem oameni buni acolo.
Cum spuneam, la adunare, dar mai ales dupa sedinta ... vecinii mi/au cerut lamuriri si.. recunosc , am ridicat din umeri.... nu stiam daca pe parcurs au intervenit ceva noutati sau nu, . cu privire la modul de salarizare a presedintelui..
Niciuna din functiile din asociatie nu sunt functii publice.
Omul are dreptul sa ceara mai mult daca considera ca nu este rasplatit suficient pentru munca sa. Cat priveste contributiile cu pricina....trebuia platite, dar acum, o data cu D.112 iese la iveala tot ce trebuie sa se plateasca pentru functiile din asociatii si nu se mai poate sari peste plata lor.
Elga , ma refeream la faptul ca, m/am ocupat de infiintarea asociatiei... pentru ca ne/o doream cu totii si pentru ca lucrez intr/o instanta , deci mi/a fost mai usor ca oricarui alt vecin. . Dar... ca sa fiu presedinta unei asociatii,presupune ca as fi reprezentant legal al acesteia. In cazul unui litigiu al asociatiei nu as putea niciodata sa fiu si in completul de judecata cat si parte intr/un dosar, ca reprezentant legal al asociatiei.... Avem regulamentele noastre de organizare si functionare a instantelor judecatoresti ... Trebuie sa ne supunem