avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 728 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Achiziţii publice contestatie
Discuție deschisă în Achiziţii publice

contestatie

Buna ziua,
Suntem o autoritate contractanta. In cadrul unei licitatii, dupa finalizarea procedurii, un operator economic a contestat rezultatul acesteia. CNSC a respins ca nefondata contestatia. Am trimis comunicari operatorilor privind rezolutia CNSC. Nu stiu care este urmatorul pas. Astept 10 zile (termen in care se poate formula plangere impotriva deciziei CNSC) si inchei contractul cu operatorul castigator? Mai este necesar sa se mai intocmeasca un alt raport al procedurii? Ce trebuie sa fac?
Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: poparaluca , utilizator 12:42, 4 Aprilie 2011
buna ziua,
conform art. 256 indice 3:
(3) În cazul primirii unei contestaţii de către Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, pentru care nu s-a luat act de renunţare conform prevederilor alin. (2), autoritatea contractantă are dreptul de a încheia contractul numai după comunicarea deciziei Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, în termenul prevăzut la art. 279 alin. (3), dar nu înainte de expirarea termenelor de aşteptare, inclusiv când aceste termene privesc cazurile prevăzute la art. 28712 alin. (1) şi la art. 28713 lit. a). Dacă decizia Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a fost atacată cu plângere, dispoziţiile art. 2877 se aplică în mod corespunzător.
(4) Contractul încheiat cu nerespectarea prevederilor alin. (3) este lovit de nulitate absolută.
(5) În cazul în care, în cadrul aceleiaşi proceduri de atribuire, autoritatea contractantă achiziţionează produse, servicii sau lucrări defalcate pe loturi, prevederile alin. (3) sunt aplicabile numai asupra loturilor pentru care s-a depus contestaţie.

termenele de asteptare sunt in prev in art 205:
Art. 205. - (1) Contractele care intră în sfera de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţă pot fi încheiate numai după împlinirea termenelor de aşteptare de:
a) 11 zile de la data transmiterii comunicării privind rezultatul aplicării procedurii, în cazul în care valoarea estimată, conform prevederilor art. 23 şi ale cap. II secţiunea a 2-a, a contractului respectiv este egală sau mai mare decât pragurile valorice prevăzute la art. 55 alin. (2);
b) 6 zile de la data transmiterii comunicării privind rezultatul aplicării procedurii, în cazul în care valoarea estimată, conform prevederilor art. 23 şi ale cap. II secţiunea a 2-a, a contractului respectiv este mai mică decât pragurile valorice prevăzute la art. 55 alin. (2).
(2) Contractele/acordurile-cadru care intră în sfera de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţe, încheiate înainte de împlinirea termenelor prevăzute la alin. (1), sunt lovite de nulitate.
(3) Respectarea termenelor prevăzute la alin. (1) este facultativă în următoarele cazuri:
a) atunci când prezenta ordonanţă de urgenţă nu prevede obligativitatea publicării unui anunţ sau a unei invitaţii de participare;
b) atunci când contractul/acordul-cadru respectiv urmează să fie încheiat cu un operator economic care a fost singurul ofertant la respectiva procedură de atribuire şi nu există alţi operatori economici implicaţi în procedura de atribuire;
c) atunci când este atribuit un contract subsecvent unui acord-cadru sau ca urmare a utilizării unui sistem dinamic de achiziţie.

Nu se mai incheie niciun alt act al procedurii. Asteptati termenele, asa cum v-a spus colegul si incheiati contractul.
Va multumesc.
Ne mai confruntam cu o problema, referitoare la incheierea unui contract de service calculatoare. Am avut incheiat un contract de service, prin cumparare directa, cu durata de 1 an, aceasta s-a mai prelungit inca un an. Anul acesta, in luna martie expira. Mentionez ca, calculatoarele au fost achizitionate de la acelasi operator si ar fi indicat sa incheiem contractul tot cu el, deoarece cunoaste foarte bine sistemele si problemele cu care ne confruntam la nivel de primarie. Este corect sa prelungim in continuare contractul, sau incheiem un alt contract? In cel de-al doilea caz ce ar trebui sa contina dosarul achizitiei, avand in vedere ca e cumparare directa? Este suficient doar contractul?
Daca valoarea se incadreaza la cumparare directa, de ce nu incheiati un contract nou, tot prin cumparare directa ?

Alte discuții în legătură

Urgent - contestatie dancantemir dancantemir Am primit o contestatie dupa comunicarea rezultatelor. Am transmis punctul de vederer fara sa cer suspendarea procedurii. Art.93 din HG ma obliga la ... (vezi toată discuția)
Termen declarare castigator madairina madairina As dori sa stiu care este termenul legal in care autoritatea contractanta trebuie sa anunte castigatorul la o cerere de oferta si ce se intampla daca aceasta ... (vezi toată discuția)
Contestatie cerere de oferte anulata Elleny Elleny Buna seara! Stie cineva daca se pot depune contestatiie privind anularea unei proceduri de cerere de oferte, si daca da care este termenul de depunere a ... (vezi toată discuția)