Anul trecut am infiintat un PFA in luna ianuarie care are ca obiect de activitate "Alte transporturi terestre de calatori". Acum a venit timpul sa depun declaratia 200 si totodata sa inregistrez operatiunile din cursul anului in registrul de incasari si plati. Detin urmatoarele acte: extrase de cont, op-uri si chitante pt plata la casa de pensii si asigurari sociale, la casa de asigurari de sanatate, pt impozit venit activitati independente, taxa pt constituire, alte taxe pt infiintarea pfa-ului, precum si facturi emise de pfa pt servicii transport. Va rog, ajutati-ma si indrumati-ma cum sa completez toate acestea in registrul de incasari si plati.
Multumesc.
In RJIP se inregistreaza chitantele (incasari si plati) si incasarile / platile prin banca (extrasul de cont). Platile in contul impozitului pe venit nu se trece in registru (daca totusi doriti sa o treceti, aveti grija la calculul venitului impozabil - nu sunt deductibile)
Mai am o intrebare: pentru contul bancar pe care il are PFA-ul exista si un card cu care s-a retras numerar sau s-au facut plati in diverse magazine, altele decat priveste activitatea PFA-ului. Pe extrasul din banca acestea apar. Eu nu iau in seama acestea, nu? Poate e stupid ceea ce va intreb acum, dar pt cineva care n-are a face cu contabilitatea nu e.
Cheltuielile care nu au fost efectuate in vederea desfasurarii activitatii PFA, nu sunt deductibile la calculul impozitului pe venit.
In acest caz, asa cum a precizat si colegul nego_777, aveti doua variante:
- le inregistrati in RJIP, dar nu tineti cont de ele in momentul calcularii impozitului pe venit;
- nu le inregistrati in RJIP.
Buna ziua
Revin cu inca o intrebare: contributia la casa de sanatate si asigurarile sociale sunt cheltuieli deductibile?
Daca activitatea pfa a inceput in februarie, dar am facut o plata in ianuarie la Reg Com. in interesul pfa, o trec in RJIP?
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.