Saptamana care tocmai s-a incheiat am infiintat PFA-ul meu, am obtinut certificatul de la ONRC. Sunt angajata cu contract de munca pe perioada nedeterminata , cu 8 h, la o alta societate comerciala, care imi plateste toate contributiile lunare.
Va rog frumos sa-mi spuneti ce declaratii am de depus in aceasta luna la Anaf si ce alte declaratii trebuie sa mai depun in cursul anului.
De asemenea, ce contributii sunt obligata sa platesc la stat ( doar cele obligatorii, nu doresc sa platesc altele optionale...) si cum le calculez, la ce baza de calcul ma raportez ?
Pentru ca deja aveti un alt contract de munca valabil in alta parte, va ramane de platit pe pfa doar impozit pe venit 16% si contributie la sanatate 5,5%. Pentru acestea, in timpul anului veti plati rate trimestriale in contul impozitului si contributiei, raportate la venitul estimat din declaratia 220 pe care trebuie s-o depuneti in maxim 15 zile de cand v-au iesit actele de la registrul comertului. Tot acum depuneti si formularul 070.
In acest an nu mai aveti de depus alte declaratii.
Mai am o nelamurire. Deoarece m-am declarat PFA in sistem real , trebuie sa inregistrez cat mai multe cheltuieli ca sa diminuez impozitul.
Eu locuiesc intr-un ap cu 4 cam. Cat pot sa-mi deduc din chitanta de la intretinere ? O sa fac un contract de comodat , dar nu stiu ce procent sau cum stabilesc suma care este deductibila. Si apoi chitanta de la intretinere o atasez la dosarul cu chitante si facturi ?
Pai nu aveti acest contract de comodat de la deschiderea sediului profesional? Acolo trebuie sa fi trecut la infiintare cat din apartament e folosit pentru pfa.
Inca nu am facut contractul de comodat, v-am spus ca saptamana trecuta mi-au iesit actele de la Reg. Comertului. In afara de certificatul de la REg Com , nu am niciun alt act, contract sau declatie intocmita.
Sa inteleg ca din contract reiese procentul ? Daca eu vreau 80% sau 90 % din valorea intretinerii este corect ? Este deductibil dpv fiscal ?
Treceti ca veti folosi o camera din cele patru si atunci cheltuielile de intretinere deductibile sunt 25% din valoarea chitantei lunare de plata.
In registrul jurnal de incasari si plati treceti toata suma platita din chitanta si din fisa de operatiuni diverse pentru acest tip de cheltuiala pe care o tineti, preluati doar 25%. Da chitanta o puneti la dosar.
Contabilitate pfa
smioana
Buna ziua,
Anul trecut am infiintat un PFA in luna ianuarie care are ca obiect de activitate \"Alte transporturi terestre de calatori\". Acum a venit timpul ... (vezi toată discuția)