Se aplica sau nu Taxa de primă înmatriculare pentru masinile cu Euro 5:-/
Nu sunt norme in acest sens, se doreste ca EURO 5 si EURO 6 sa fie introdus in Romania doar de la data la care acest standard va deveni obligatoriu si in Uniunea Europeana.
Standardului EURO 4, aflat in vigoare la nivelul Uniunii de la 1 ianuarie 2005 a fost introdus in Romania de la 1 ianuarie 2007.
M-am certat azi cu un diler si mi-a spus ca nu sunt norme si o lege in acest sens.
Doreste sa-mi ia in plus 900 de Euro, pentru taxa de prima inmatriculere, pentru achizitionerea unei masini cu Euro 5
Doresc o baza legala in afara de ordinul semnat de MF.
norma de poluare Euro 5 inca nu este introdusa in legislatia europeana, deci alta baza legala nu ai ce si cui sa ceri. Altfel, mergi la alt dealer, in alt oras daca local nu este. Mare branza, el pierde, nu tu.
Normele de poluare Euro 5 vor fi obligatorii din 2009
Parlamentul European a adoptat miercuri propunerea potrivit careia incepand cu data de 1 septembrie 2009 vor fi introduse noile norme de poluare pentru autovehicule Euro 5, care vor reduce emisiile de particule ale motoarelor diesel cu 80%, ale celor pe benzina cu 25% si emisiile de oxid de azot cu 20%.
Parlamentarii europeni au decis, de asemenea, si data de aplicare a standardelor Euro 6, care vor intra in vigoare in 2014.
Reducerea emisiilor provenite din transportul rutier sunt vazute ca un important factor de imbunatatire a calitatii aerului. Standardele Euro 5 si 6 revizuiesc actualele limite in domeniu, Euro 4, care sunt in vigoare de la 1 ianuarie 2005.
Noua legislatie europeana prevede acordarea unui acces facil operatorilor independenti la informatii privind reparatiile autovehiculelor.
Normele de poluare Euro 5 vor fi obligatorii din 2009
Parlamentul European a adoptat in ianuarie 2007 propunerea potrivit careia incepand cu data de 1 septembrie 2009 vor fi introduse noile norme de poluare pentru autovehicule Euro 5, care vor reduce emisiile de particule ale motoarelor diesel cu 80%, ale celor pe benzina cu 25% si emisiile de oxid de azot cu 20%.
Parlamentarii europeni au decis, de asemenea, si data de aplicare a standardelor Euro 6, care vor intra in vigoare in 2014.
Reducerea emisiilor provenite din transportul rutier sunt vazute ca un important factor de imbunatatire a calitatii aerului. Standardele Euro 5 si 6 revizuiesc actualele limite in domeniu, Euro 4, care sunt in vigoare de la 1 ianuarie 2005.
Noua legislatie europeana prevede acordarea unui acces facil operatorilor independenti la informatii privind reparatiile autovehiculelor.
Se plateste taxa de poluare pentru autovehiculele din categoriile M1 si N1 cu norma de poluarevEuro 5 sau Euro 6,care au facut obiectul omologarii CE de tip odata cu intrarea în vigoare a normelor de aplicare a Regulamentului CE 715/2007 privind omologarea de tip a autovehiculelor în ceea ce priveste emisiiile provenind de la vehiculele usoare pentru pasageri si de la vehiculele usoare comerciale (Euro 5 si Euro 6) si privind accesul la informatiile referitoare la repararea si întretinerea vehiculelor.
Ca atare, din 1 septembrie 2009 se va plati pentru aceste masini taxa.