Este posibila.
Extras din sentinta pronuntata de Curtea de Apel Craiova, sectia contencio administrativ si fiscal, nr 405 de 16 februarie 2010
IN primul rand, trebuie sa te adresez la Direcţiei Generale a Finanţelor Publice M, solicitând restituirea taxei de primă înmatriculare, motivând că aceasta este încasată nelegal.
Ei probabil raspund că cererea nu poate fi soluţionată favorabil întrucât suma a fost achitată în baza art.214 ind.1-3 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal.
"Procedura restituirii sumelor încasate fără temei legal la bugetul de stat era reglementată la data formulării cererii de restituire în cuprinsul art.113 Cod pr. fiscală, în prezent art.117 Cod pr. fiscală. Astfel, conform textului menţionat, sumele plătite ca urmare a aplicării eronate a prevederilor legale se restituie debitorului la cerere. În consecinţă, cererea debitorului este cea care declanşează procedura restituirii sumelor apreciate ca fiind încasate nelegal la bugetul de stat." In caz de tacerea: "Legiuitorul a asimilat, conform prevederilor art.2 alin.2, actelor administrative unilaterale şi refuzul de a rezolva o cerere, referitoare la un drept sau un interes legitim. Practic refuzul de a emite actul, de a soluţiona cererea, se circumscrie sferei controlului instanţei de contencios administrativ, iar asimilarea a avut ca scop instituirea pentru persoana respectivă, căreia i s-a refuzat emiterea unui act, a dreptului de acces la justiţie."...Nu este necesar recurs ierarhic nici gratios: "Mai trebuie precizat că în conformitate cu prevederile art.7 din Legea 554/2004, procedura prealabilă, respectiv obligativitatea plângerii prealabile, sub forma recursului graţios sau a recursului ierarhic este prevăzută numai în situaţia vătămării dreptului sau interesului printr-un act administrativ individual."
In ultimul rand, situatia pe care se legisla asupra mediului (emiterea de gaze) doar pentru masini straine, adica modificarile aduse de leguitorul dar cu acelas cadru nu afecteaza dreptul de fond incalcat, art 90 Tratatului comunitar.
Si
"Pe fondul cauzei, se reţine că soluţia primei instanţe este legală şi temeinică, deoarece art.2141 Cod fiscal, care reglementează taxa de primă înmatriculare, nesocoteşte prevederile art.90 (86) din Tratatul Uniunii Europene, întrucât România, ca stat membru al acestei comunităţi a ignorat la adoptarea textului respectiv prevederile Tratatului care sunt obligatorii pentru statele membre.
Astfel, în situaţia în care un autoturism second-hand înmatriculat în România este vândut, nu se percepe taxă de primă înmatriculare.
De altfel, însăşi denumirea acestei taxe demonstrează caracterul contrar tratatului, pentru că se referă la taxa de primă înmatriculare în România.
În ceea ce priveşte susţinerea că taxa respectivă ar avea caracter de protecţie pentru a nu fi importate autoturisme cu grad ridicat de poluare, Curtea arată că taxa respectivă are caracter pur fiscal, componenta de mediu invocată neputând fi extrasă din formula de calcul şi oricum, în situaţia în care nu se aplică şi autoturismelor deja existente pe piaţa din România, taxa îşi menţine acelaşi caracter, în sensul încălcării prevederilor art. 90 din Tratat.
Adoptarea OUG 50/2008, privind taxa de poluare nu produce consecinţe, în sensul asanării neconformităţii taxei de primă înmatriculare cu legislaţia comunitară."