avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1131 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Am dreptul la stimulent pentru cresterea copilului?
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Am dreptul la stimulent pentru cresterea copilului?

Va rog sa ma ajutati cu un raspuns la urmatoarea problema: sunt angajata (din 2003), am si un PFA (tot din 2003) si am nascut in februarie 2011. Momentan sunt in concediu medical.
As dori sa stiu daca imi pot lua concediu de crestere copil de la locul de munca (sunt profesor), sa imi continui activitatea la PFA si sa beneficiez de stimulent (din cate am inteles eu, in lege spune ca se acorda parintilor care obtin venituri impozabile pe perioada concediului ....).
Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: aalinutza1981 , utilizator 16:35, 24 Mai 2011
Pentru a beneficia de concediu pt ingrijirea copilului va trebui solicitati angajatorului suspendarea contractului de munca si va trebui sa suspendati si PF-ul pe perioada cat stati in concediu.
Nu puteti beneficia de concediu si realiza venituri in acelasi timp. Pentru a beneficia de stimulent va trebui sa renuntati la CIC si sa va reluati activitatea.
Va multumesc pentru raspuns dar nu am gasit nicaieri in textul legii conditii pentru acordarea concediului, doar pentru plata indemnizatiei - pe care eu nu o doresc.
Iar referitor la stimulent se spune "Persoanele care în perioada în care sunt îndreptăţite să beneficieze de concediul pentru creşterea copilului şi indemnizaţia lunară prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. a) obţin venituri supuse impozitului prevăzute la art. 3, înainte de împlinirea de către copil a vârstei de un an, au dreptul la un stimulent de inserţie în cuantum lunar de 500 lei pentru perioada rămasă până la împlinirea de către copil a vârstei de 2 ani."
adica nu se precizeaza ca trebuie sa imi reiau actvitatea la locul de munca ....