Sunt avocat definitiv de cativa ani, dar am ramas dpdv al formei de organizare a profesiei pe cabinetul maestrului pana de curand. In aceasta calitate, de avocat definitiv, mi-a fost alocat un Certificat de Inregistrare Fiscala cu codul aferent, pe care era trecut numele meu urmat de sintagma - "persoana fizica", iar ca ca domiciliu fiscal era mentionat sediul maestrului. Am avut de asemenea clientela, venituri si contabilitate proprie. In luna mai 2011 mi-am infiintat si eu un cabinet individual de avocat, avand un sediu diferit de cel al maestrului, dar ma confrunt cu o dilema, pe care cei de la AFP cu care am vorbit nu prea stiu sa mi-o lamureasca.
Astfel, tinand cont de recenta schimbare a formei de exercitare a profesiei, e nevoie sa completez declaratia 070 ce mi-a fost data de catre dumnealor ca pe declaratie de inregistrare sau doar ca pe o declaratie de mentiuni?
Daca o completez ca pe o declaratie de inregistrare, varianta pe care nu o agreez si care nu mi se pare in "spiritul" legii, ar insemna sa solicit luarea in evidenta a noii forme de exercitare si totodata sa depun o declaratie de incetare (?!) a vechii forme de exercitare a profesiei (inspectie fiscala obligatorie - ura!), urmand sa primesc si un C.I.F. nou. Toate astea in conditiile in care in evidentele Finantelor contribuabil sunt tot eu, ca persoana fizica, doar ca forma sub care imi desfasor activitatea s-a schimbat, aceasta forma neavand in nici un caz personalitate juridica.
Daca o completez ca pe o declaratie de mentiuni, varianta ce mi se pare cea corecta, ar trebui sa trec in cuprinsul ei schimbarea de sediu survenita (desi vad ca aici e mai degraba vorba de declaratia 080), urmand sa mi se elibereze un nou certificat de inregistrare fiscala, cu acelasi cod, dar cu mentiunea noului domiciliu fiscal, urmand ca vechiul certificat sa fie anulat.
Totusi, nu stiu cum sa fac ca in noul certificat sa apara si denumirea noului cabinet de avocat, iar nu doar numele meu urmat de sintagma persoana fizica, fiindca Declaratia 070 nu vad sa aiba vreo rubrica in acest sens, prin care sa evidentiez schimbarea de denumire.
Am studiat si Codul fiscal, si Codul de procedura fiscal, si Ordinul nr. 1346/2006 al MFP, dar nu ma simt pe deplin lamurit.
Fac apel la colegii avocati care au mai trecut prin reorganizari ale formei de exercitare a profesiei sa imi impartaseasca si mie din experienta lor practica cu privire la modul de raportare a acestui lucru la Finante sau la cei care cunosc mai mult drept fiscal decat mine sa ma ajute cu un sfat.
Va multumesc mult.