Buna ziua.In O.U.G.nr.96/14.10.2003 art.11,alin.2 se arata ca,,cuantumul indemnizatiei de risc maternal este egal cu 75% din media veniturilor lunare realizate in cele 10 luni anterioare solicitarii.....''iar pe site am gasit un alt calcul ceva cu 75%din venitul brut pe ultimele 6 luni.Ma puteti lamuri cum se calculeaza aceste indemnizatii atat de risc maternal cat si de sarcina si lauzie?Se iau in calcul si alte venituri respectiv bonuri de masa si contravaloarea transportului ,,la'' si ,,de la'' locul de muncaMultumesc! mentionez ca sotia a obtinut urmatoarele venituri nete:iunie 2010[brut-1086;net -667+21 bonuri de masa respectiv 21 zile lucrate],iulie 2010[brut-1809,net-1392+21 bonuri],august 2010[brut-1278,net-879,5 bonuri masa,16 zile CO],sept.2010[brut-1930,net-1503,21 bonuri],oct.2010[brut-1772,net-1350,22 bonuri],nov 2010[brut-1744,net-1328,21 bonuri],dec2010[brut-1581,net1209,11 bonuri,10 zile CO],ian 2011-CO[net 800]feb 2011-CO[net-800]mar 2011[20 zile-CO+2 zile lucrate,net-886+2 bonuri masa]aprilie 2011[net -850,31 zile risc maternal.Daca se calculeaza dupa ordonanta 96 ar fi trebuit sa primeasca mai mult respectiv 980ron iar dupa calculul ce l-am gasit pe acest site respectiv cu 75%din brutul pe ultimile 6 luni imi iese mult mai putin in jur de 630.Nicio varianta nu bate cu ce am primit de la angajator pe luna aprilie
Din OUG 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurãri sociale de sãnãtate: Art. 10.
(1) Baza de calcul a indemnizaţiilor prevãzute la art. 2 se determinã ca medie a veniturilor lunare din ultimele 6 luni din cele 12 luni din care se constituie stagiul de cotizare, pânã la limita a 12 salarii minime brute pe ţarã lunar, pe baza cãrora se calculeazã contribuţia pentru concedii şi indemnizaţii.
...
1. Art.11 din OUG 96/2003 a fost abrogat de la 1 ianuarie 2006 prin art. 60 alin. (2) din O.U.G. nr. 158/2005, publicatã la 29 noiembrie 2005.
2. Se iau in calcul veniturile brute (asta va spune si contabilul de la firma).
am inteles.multumesc!Cine face aceste calcule?angajatorul?in cazul in care este gresit calculul cum procedez?bonurile de masa intra in ,,venituri brute''?
1. Certificatele medicale le duceti la angajator care le calculeaza si le plateste.
2. Contabilul firmei stie ce venituri sa iau in calcul si ce nu.
3. Daca considerati ca nu s-a calculat corect un certificat medical va adresati Casei Judetene de Asigurari de Sanatate.