Buna ziua,
sunt asociat(25%) si angajat al unei SRL cu inca trei asociati(fiecare 25%) si angajati in acelasi timp. NU sunt administratorul firmei. Toate activitatea curenta a firmei(relatii furnizori, clienti, banca, etc) este discutata doar de catre asociatii mei. Ce cai legale sunt pentru a putea avea acces la documente si cum se poate face acest lucru? Ce se poate face in cazul in care de la punctul de lucru au fost luate actele originale ale firmei?
la ce documente vreti sa aveti acces?
aveti drept ca in calitate de asociat sa fiti informat de activitatea societatii.
Art. 111. - (1) Adunarea generală ordinară se întruneşte cel puţin o dată pe an, în cel mult 5 luni de la încheierea exerciţiului financiar.
(2) În afară de dezbaterea altor probleme înscrise la ordinea de zi, adunarea generală este obligată:
a) să discute, să aprobe sau să modifice situaţiile financiare anuale, pe baza rapoartelor prezentate de consiliul de administraţie, respectiv de directorat şi de consiliul de supraveghere, de cenzori sau, după caz, de auditorul financiar, şi să fixeze dividendul; Ce se poate face in cazul in care de la punctul de lucru au fost luate actele originale ale firmei?
ce s-a intamplat mai exact?
Va multumesc pentru raspuns!
Este firesc sa aveti nevoie de date suplimentare, deci le voi prezenta in continuare.
Sunt asociat(25%) si angajat al firmei in functia de director economic. Datorita unor neintelegeri aparute intre mine si ceilalti asociati(3x25%) am notificat intetia de a demisiona din functia detinuta, cu respectarea prevederilor legale, si intentia de cesionare a partilor sociale catre ceilalti asociati. In acest sens am facut o oferta de vanzare neaceptata de catre asociati. Urmatorul pas, in ordine cronologica, a fost propunerea mea de a cumpara partile sociale ale celorlalti asociati, propunere respinsa de acestia.
Urmare a acestor discutii administratorul firmei a luat de la punctul de lucru, inregistrat la ORC, stampila si actele originale ale firmei, acest fapt ducand la imposibilitatea desfasurarii activitatii conform fisei postului.
Intrebari:
1) ce actiuni legale se pot intrepinde pentru desfasurarea activitatii?
2) constituie acesta un motiv temeinic pentru a putea cere dizolvarea societatii datorita imposibilitatii realizarii obiectului de activitate?
Scuze ca intervin, insa cam aceeasi problema o am si eu. Sunt asociat cu 25% intr-o firma unde sotul are tot 25% si e administrator, iar ceilalti 50% sunt ai celui de-al doilea administrator. Intrebarea mea: este normal ca eu sa nu stiu ce se petrece in firma aia, cei doi administratori factureaza tot, gestioneaza contracte, scot bani din banca fara stirea mea, etc? Ce drepturi am eu in calitate de asociat la firma respectiva? Este obligatoriu sa mi se aduca la cunostinta toate actiunile intreprinse de ei sau nu? Multumesc anticipat pentru raspunsuri.