avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 427 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale drepturi asociat SRL
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

drepturi asociat SRL

Buna ziua,
sunt asociat(25%) si angajat al unei SRL cu inca trei asociati(fiecare 25%) si angajati in acelasi timp. NU sunt administratorul firmei. Toate activitatea curenta a firmei(relatii furnizori, clienti, banca, etc) este discutata doar de catre asociatii mei. Ce cai legale sunt pentru a putea avea acces la documente si cum se poate face acest lucru? Ce se poate face in cazul in care de la punctul de lucru au fost luate actele originale ale firmei?
Cel mai recent răspuns: tierry , utilizator 11:35, 23 Iulie 2008
la ce documente vreti sa aveti acces?
aveti drept ca in calitate de asociat sa fiti informat de activitatea societatii.
Art. 111. - (1) Adunarea generală ordinară se întruneşte cel puţin o dată pe an, în cel mult 5 luni de la încheierea exerciţiului financiar.
(2) În afară de dezbaterea altor probleme înscrise la ordinea de zi, adunarea generală este obligată:
a) să discute, să aprobe sau să modifice situaţiile financiare anuale, pe baza rapoartelor prezentate de consiliul de administraţie, respectiv de directorat şi de consiliul de supraveghere, de cenzori sau, după caz, de auditorul financiar, şi să fixeze dividendul;
Ce se poate face in cazul in care de la punctul de lucru au fost luate actele originale ale firmei?
ce s-a intamplat mai exact?
Deci fiind asociat cu drepturi egale aveti dreptul sa cunoasteti toate deciziile legate de firma si mai ales trebuie si sa fiti de acord cu ele.
Va multumesc pentru raspuns!
Este firesc sa aveti nevoie de date suplimentare, deci le voi prezenta in continuare.
Sunt asociat(25%) si angajat al firmei in functia de director economic. Datorita unor neintelegeri aparute intre mine si ceilalti asociati(3x25%) am notificat intetia de a demisiona din functia detinuta, cu respectarea prevederilor legale, si intentia de cesionare a partilor sociale catre ceilalti asociati. In acest sens am facut o oferta de vanzare neaceptata de catre asociati. Urmatorul pas, in ordine cronologica, a fost propunerea mea de a cumpara partile sociale ale celorlalti asociati, propunere respinsa de acestia.
Urmare a acestor discutii administratorul firmei a luat de la punctul de lucru, inregistrat la ORC, stampila si actele originale ale firmei, acest fapt ducand la imposibilitatea desfasurarii activitatii conform fisei postului.
Intrebari:
1) ce actiuni legale se pot intrepinde pentru desfasurarea activitatii?
2) constituie acesta un motiv temeinic pentru a putea cere dizolvarea societatii datorita imposibilitatii realizarii obiectului de activitate?
Scuze ca intervin, insa cam aceeasi problema o am si eu. Sunt asociat cu 25% intr-o firma unde sotul are tot 25% si e administrator, iar ceilalti 50% sunt ai celui de-al doilea administrator. Intrebarea mea: este normal ca eu sa nu stiu ce se petrece in firma aia, cei doi administratori factureaza tot, gestioneaza contracte, scot bani din banca fara stirea mea, etc? Ce drepturi am eu in calitate de asociat la firma respectiva? Este obligatoriu sa mi se aduca la cunostinta toate actiunile intreprinse de ei sau nu? Multumesc anticipat pentru raspunsuri.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Adunarea generala a asociatilor mariamem mariamem Sunt asociata la o firma pe actiuni, iar in 2006 si 2007 cand s-a semnat situatia financiara la sfarsitul anului, nu am fost chemata la adunare , iar in locul ... (vezi toată discuția)
Societate comerciala - aprobare bilant CLASOR CONSULT CLASOR CONSULT In ce forma de adunare trebuie constituita societatea pentru aprobarea bilantului?? Adunare generala ordinara sau adunare generala extraordinara? Cu ce ... (vezi toată discuția)
Statut ong conform oug 26/2000 Vladimir001 Vladimir001 Cum se alege presedintele unui ONG (prin schimbare sau revocare) daca in statut nu este specificat in mod expres acest lucru? Atributiile AGA si CD nu prevad ... (vezi toată discuția)