rlau_ro a scris:
Daca principial eu gresesc atunci va rog daca se poate sa mi se dea o referire legala, adica in baza carei legi din Romania o parte contractanta poate obliga cealalta parte contractanta la continuarea unui contract impotriva vointei unei parti.
@rlau_ro
Pentru a fi in clar va recomand sa cititi atat pe acest forum, cat si pe site-uri de specialitate ce inseamna rezilierea si ce inseamna denuntarea contractului.
Rezilierea = exprimarea vointei de incetare a contractului
in cazul neexecutarii culpabile a obligatiilor contractuale.
Denuntarea = exprimarea vointei de renuntare la contract
Legea privind codul civil din 2009 prevede:
Art.1186 – Contractul incheiat cu consumatorii este supus legilor speciale şi, in completare, dispoziţiilor prezentului cod.
Art.1289 – (1) Dacă dreptul
de a denunţa contractul este recunoscut uneia dintre părţi, acesta
poate fi exercitat atat timp cat executarea contractului nu a inceput.
(2) In contractele cu executare succesivă sau continuă, acest drept poate fi exercitat cu respectarea unui termen rezonabil de preaviz. chiar şi după inceperea executării contractului, insă denunţarea nu produce efecte in privinţa prestaţiilor executate sau care se află in curs de executare.
Ordonanta Guvernului 130/2000 cu modificarile aduse prin Legea 51/2003, Legea 365/2002, Legea 363/2007 si OUG 174/2008
Aceasta reglementeaza incheierea contractelor la distanta, contracte in care consumatorii beneficiaza de drepturi suplimentare fata de contractele incheiate direct.
“CAPITOLUL II Dreptul de denuntare unilaterala a contractului
Art. 7. - (1) Consumatorul are dreptul
de a denunta unilateral contractul la distanta, in termen de 10 zile lucratoare, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv. Singurele costuri care pot cadea in sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor. Termenul de 10 zile prevazut pentru exercitarea acestui drept incepe sa curga:
…
b)
pentru servicii, din ziua incheierii contractului sau dupa incheierea contractului, din ziua in care obligatiile prevazute la art. 4 au fost indeplinite, cu conditia ca intarzierea sa nu depaseasca 90 de zile.
Art. 10. - Consumatorul
nu poate denunta unilateral urmatoarele tipuri de contracte, cu exceptia cazurilor in care partile au convenit altfel:
a) contracte de furnizare de servicii a caror executie a inceput, cu acordul consumatorului, inaintea expirarii termenului de 10 zile lucratoare prevazut la art. 7 alin. (1);
Deci despre o denuntare a contractului nici nu se poate vorbi, nu sunteti intr-o astfel de situatie, legea este clara.
Referitor la posibilitatea de a rezilia:
Prin ce este anulat sau restrans dreptul d-voastra de a rezilia contractual? Prin nimic sau daca vreti prin lege: vedeti definitia rezilierii. Nu si-a executat operatorul obligatia din culpa? Aveti dreptul sa reziliati oricand in situatia ca cealalta parte nu isi executa obligatiile. Indiferent ce scrie in contract.
Anexa mentionata defineste ce este considerate o clauza abuziva.
Legea 161/2010 care modifica Legea 193/2000 cu anexa mentionata spune la:
"Art. 6 Clauzele abuzive cuprinse in contract si constatate fie personal, fie prin intermediul organelor abilitate prin lege nu vor produce efecte asupra consumatorului, iar contractul se va derula in continuare, cu acordul consumatorului, numai daca dupa eliminarea acestora mai poate continua.”
In concluzie neexistand situatia ca operatorul nu isi executa obligatiile, nu aveti dreptul sa reziliati contractual. Eventualele clauze ce sunt abuzive nu vor avea efect iar contractual se deruleaza in continuare.
Nu sunteti sclavul nimanui. Ati incheiat un contract pe care trebuie sa il respectati.
D-voastra v-ati exprimat vointa sa incheiati contractul deci nu se poate zice ca acesta se executa impotriva vointei d-voastra.
Ce spune contractul? O parte se obliga timp de 2 ani sa va presteze un serviciu, acela de a putea telefona. Cealalta parte se obliga sa plateasca 2 ani acest serviciu. Daca ati acceptat v-ati asumat niste obligatii si aveti niste drepturi.
Daca o parte nu isi executa obligatiile, cealalta parte poate rezilia si/sau cere despagubiri etc. Nu puteti sa telefonati pentru ca nu vi se asigura serviciul, puteti rezilia. Nu platiti in ciuda faptului ca ati putut telefona, operatorul reziliaza si cere despagubiri. Aveti drepturi egale cu cealalta parte.