avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1036 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Proprietate industrială şi ... Opozitie la inregistrarea unei marci si protejare ...
Discuție deschisă în Proprietate industrială şi intelectuală. Adică mărci, invenţii, drept de autor şi altele

Opozitie la inregistrarea unei marci si protejare domeniu internet

Buna ziua,

Am urmatoarea situatie:

Detin un domeniu de mai mult de 5 ani pe care l-am dezvoltat si care are utilizatorii sai. Domeniul este de genul numegeneric.ro (numegeneric = un cuvant din DEX).

Am fost contactat de o persoana ce reprezinta o companie ce detine marca inregistrata pe numegeneric si a depus cerere de inregistrare pentru marca numegeneric.ro. Firma detine marca doar de 1 an de zile pentru numegeneric

Pot formula opozitie la inregistrarea acestei marci si pe ce baza legala avand in vedere ca eu nu am nici o marca inregistrata aferenta numegeneric.ro ?

Imi pot proteja domeniul sau dupa ce firma respectiva obtine marca inregistrata pot pierde domeniul?

Mentionez ca firma de care vorbesc detine si domeniul numegeneric.net achizitionat ulterior domeniului numegeneric.ro

Va multumesc si astept cu interes raspunsurile membrilor. comunitatii avocatnet.ro

PS: Ca exemplu numegeneric.ro poate fi cartofi.ro
Cel mai recent răspuns: eumarian , utilizator 13:16, 15 August 2011
Un lucru important: numegeneric.ro e nume generic doar daca face referire la serviciile sau produsele din clasa acelui nume generic. Cu alte cuvinte, daca dumneavoastra aveti fereastra.ro si altii vor sa inregistreze fereastra ca marca in servicii de tamplarie etc, atunci vorbim despre un nume generic. Altfel, daca cineva vrea sa inregistreze fereastra ca marca in servicii software IT, acest lucru este posibil.

In principiu, puteti face opozitie, dar situatia este extrem de complexa si trebuie sa tina seama de modul cum e perceput domeniul dumneavoastra in segmentul publicului caruia va adresati. In teorie, nu prea aveti sanse. In practica, ati putea reusi cate ceva (macar un pact de neagresiune) daca demonstrati ca domeniul detinut de dumneavoastra este unul notoriu si ca inregistrarea marcii noi este doar o forma de a va prelua vadul comercial si clientela generata de domeniul dumneavoastra.

Numai bine.
Multumesc pentru raspuns.

Ati mentionat ca pot face opozitie, dar citind legea 84 republicatat in 2010 si consultand forumularul de opozitie nu am gasit baza legala pentru argumentarea opozitiei.

Sunt 100% sigur ca inregistrarea ca marca a numelui domeniului meu este exact pentru a-mi prelua domeniu.

Apreciez orice sfat si ajutor in formularea opozitiei.

Multumesc
Cateva conditii trebuie sa cunoasteti inainte de a proceda la opozitie:
- Faptul ca partea verbala a numele domeniului Dvs este dobandit anterior datei de depozit al marcii identice cu aceasta va avea un ascendent numai daca solicitantul inregistrarii marcii nu va putea dovedi ca a folosit continuu si intens aceasta marca inainte de depunerea cererii la OSIM.
- Dvs trebuie sa cunoasteti ce produse si servicii se doreste a fi protejate prin aceasta marca si daca acestea sunt identice cu produsele sau serviciile oferite de Dvs pe internet prin intermediul site-ului ce poarta acest nume de domeniu.
- Sa cercetati foarte bine activitatea firmei care cere inregistrarea marcii pentru a gasi eventuale elemente de rea credinta si de intentie de a acapara segmentul Dvs de piata, daca esxista de fapt intentia de profit
- rezervarea unui nume de domeniu este insuficient in fata unei marci inregistrate, adica marca inregistrata este mai puternica ca si drepturi decat numele de domeniu
Sfaturi pentru intocmirea opozitiei :
- Opozitia trebuie depusa in termen de 2 luni de la publicarea cererii de inregistrare a marcii, daca acest termen a fost pierdut mai aveti posibilitatea ca in termen de 30 de zile de la publicarea inregistrarii marcii in Buletinul de Proprietate Industriala gestionat de OSIM sa depuneti o CONTESTATIE la OSIM pentru aceasta inregistrare si sa clamati interesul pe careilaveti in aceasta contestare(ca persoana interesata)
- in opozitie sau contestatie trebuie sa dovediti ca marca este sau are partea verbala o denumire generica( mai ales daca produsele si serviciile sunt in legatura cu aceasta denumire);prin folosirea cuvintelor care descriu pur şi simplu un serviciu sau unele aspecte ale acestuia, sansele reale ale opozitiei cresc si proprietarul marcii va avea sanse mai puţine împotriva Dvs ca utilizatoride nume de domenii identic.Există patru categorii de marci ca putere de protectie (în ordinea descrescătoare a puterii):
1. arbitrar
2. sugestiv
3. descriptiv
4. generic
O marcă generică primeşte rar de protecţie, deoarece este natural asociata cu ceva în mintea consumatorilor.
- trebuie sa demonstrati printr-o decalaratie in fata notarului care este volumul de vanzari, de publicitate etc sub numele de domeniu; aceasta este important pentru credibilitatea folosirii acestui nume inainte de data depozitului marcii si mai credibila va fi si reaua credinta( numai daca volumul afacerii sub aceasta marca ets destul de important)
- trebuie sa explicati ca inregistrarea marcii va crea confuzie in randul consumatoarilor, dat fiind ca este identica cu numele de domeniu folosit ianiate de data depozitului marcii

Puteti incerca o intelegere cu solicitantul inregistrarii marcii numai daca produsele sau serviciile sunt identice pentru marca si nume de domeniu.Aceasta intelegere trebuie sa fie precedata de o scrisoare a Dvs catre solicitant care sa constituie o dovada ca ati dorit o intelegere. Daca intelegerea nu a condus la nici un rezultat numai in aceste conditii sa depuneti o opozitie sau o contestatie.
Daca produsele sau serviciile nu sunt identice, este putin probabil ca opozitia sa aiba succes.
Ar trebui sa aveti in vedere ca jurisprudenta arata ca inatanta poate stabili dreptul Dvs asupra numelui de domeniu si anularea marcii, dar poate si sa dispuna anularea sau transferul numelui de domeniu catre titularul marcii inregistrate.

Este destul de complicat sa actionati, dar este posibil avand in vedere ca cererea de inregistrare a marcii s-a facut dupa data dobandirii de catre Dvs a numelui de domeniu.
Succes!
legea 84 republicatat in 2010 si consultand forumularul de opozitie nu am gasit baza legala pentru argumentarea opozitiei.


Materia ar fi in art. 6 alin 4 din legea 84/1998. Va subliniez ce poate fi relevant, desi discutia este foarte larga, poate va ajuta:

(4) O marcă este, de asemenea, refuzată la înregistrare sau, în cazul în care a fost înregistrată, este susceptibilă a fi anulată dacă:
...
b) drepturile decurgând dintr-o marcă neînregistrată sau dintr-un alt semn utilizat în activitatea comercială au fost dobândite înainte de data de depozit a cererii de înregistrare a mărcii ulterioare ori, după caz, înainte de data priorităţii invocate prin cererea de înregistrare a mărcii ulterioare şi dacă acea marcă neînregistrată sau acel semn utilizat conferă titularului său dreptul de a interzice utilizarea mărcii ulterioare;
c) există un drept anterior, altul decât cele prevăzute la alin. (2) lit. d), în special un drept la nume, un drept la imagine, un drept de autor, un drept de proprietate industrială;


Nu cred ca va incadrati la c) pentru ca numele este generic si nu se poate invoca dreptul de autor, dar puteti incerca cu b). La b) problema este ca in teorie inregistrarea unui domeniu de internet nu va confera si dreptul la marca respectiva (ultima conditie din text). Este destul de dificil, cum s-a prezentat.
Ultima modificare: Marți, 5 Iulie 2011
eumarian, utilizator
Poate va ajuta un pic urmatoarea informatie:
O firma de renume mondial sa zicem "DROF" (citeste invers) si-a inregistrat domeniul "DROF.com". Un smecher dintr-o alta tara si-a rezervat si plateste pentru domeniul "DROF.it" sau "DROF.jp" Cand firma a vrut sa isi rezerve si in it sau jp acel domeniu, a fost obligat sa cumpere acel domeniu de la acel smecher.
Daca il intrebati pe google puteti afla ca aceasta este o piata deosebita. Pentru unele domenii s-au platit sute de mii de euro.
Cel mai scumpe domenii in 2010

sex.com (13 Mio. US-Dollar)
poker.org (1 Mio. US-Dollar)
credit.fr (587.500 Euro)
ringtones.com (750.000 US-Dollar)
files.com (725.000 US-Dollar)
jerusalem.com (510.000 US-Dollar)
logo.com (500.000 US-Dollar)
ipo.com (500.000 US-Dollar)
cgm.com (365.000 US-Dollar)
software.de (238.000 Euro)

Dar precum am amintit au fost si cazuri de firme cu nume mare care au fost obligate sa isi cumpere numele de domenii din alta tara. Intre timp toti "cei mari" si-au rezervat/platit domeniile cu toate terminatiile.
Pentru cine este insa interesat, domeniul "mercedes-online.tv" este inca liber Puteti incerca cine stie de unde sare iepurele.
Ultima modificare: Joi, 14 Iulie 2011
kappauser, utilizator

Alte discuții în legătură

Marca inregistrata !!! kisscash kisscash Buna ziua, Cine-si poate da cu parerea in urmatoarea speta : 1. In luna ianuarie 2010 am cumparat un domeniu de Internet pe viatza (ex: www.exemplu.ro). 2. ... (vezi toată discuția)
Marca inregistrata grigore665 grigore665 Buna ziua, Doresc sa stiu daca o marca inregistrata poate afecta o denumire (exemplu domeniu.ro) inregistrat cu un an inainte ca altcineva sa inregistreze ... (vezi toată discuția)
O societate din strainatate imi cere sa schimb denumirea firmei si sa anulez marca!!! e posibil asa ceva??? adela05 adela05 Buna ziua! Am primit o adresa de la o societate comerciala din Franta prin care ne cere sa ne schimbam denumirea si sa ne anulam marca, pe motiv ca seamana ... (vezi toată discuția)