avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1337 soluții astăzi

Joi, 6 februarie, are loc evenimentul: AI Act: De la reglementare la implementare - Ghid practic de conformare pentru companii. Participă →

Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... bonuri de masa
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

bonuri de masa

Va rog sa ma lamuriti, daca stiti. Pentru cei care sunt asistenti medicali in directiile de sanatate publice si, prin urmare, sunt functionari publici cu statut special (referenzi), ce sanse exista sa primeasca bonuri de masa? Am inteles ca in unele judete personalul vizat a actionat in instanta angajatorul, insa completele din tara ar fi dat solutii diferite. Dar ceea ce am auzit este la nivel de zvon, dar daca stie cineva amanunte, sanse, ori solutii ale instantelor...please, help! Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: cartaovitu , utilizator 17:48, 9 Septembrie 2008
Potrivit Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masă, salariaţii din cadrul societăţilor comerciale, regiilor autonome şi din sectorul bugetar, precum şi din cadru! unităţilor cooperatiste şi al celorlalte persoane juridice sau fizice care încadrează personal prin încheierea unui contract individual de muncă pot primi o alocaţie individuală de hrană, acordată sub forma tichetelor de masă, suportată integral, pe costuri, de către angajator.
In baza acestei legi, angajatorul poate acorda (deci nu are o obligaţie legală) în funcţie de resursele sale financiare tichete de masă, ce constituie o alocaţie individualǎ de hrană, suportată integral de către acesta.
Conform art. 1 alin. 1 din lege, acordarea tichetelor de masă nu constituie o obligaţie legală. Pe baza criteriilor stabilite de Legea nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masă, se stabilesc clauze concrete privind tichetele de masă (în funcţie de resursele financiare) prin contractele colective de muncă.