Pentru inregistrarea in registrul comertului, inregistrarea fiscala si autorizarea functionarii unei sucursale infiintata in Romania de o firma cu sediul in strainatate trebuie depusa o documentatie specifica.
1. Cerere de inregistrare (original);
2. Hotararea organului statutar competent privind infiintarea sucursalei prin care se desemneaza si persoana imputernicita sa reprezinte sucursala;
3. Actul constitutiv si statutul comerciantului din strainatate daca sunt continute in documente separate, impreuna cu toate modificarile acestor documente sau actul constitutiv actualizat, original sau copie certificata si traducerea realizata de un traducator autorizat a carui semnatura sa fie legalizata de un notar public;
4. In cazul sucursalelor comerciantului din state care sunt membre ale UE, documentele contabile ale agentului economic din strainatate, asa cum sunt ele intocmite, auditate si publicate in conformitate cu legea statului membru care guverneaza comerciantul din strainatate;
5. In cazul sucursalelor comerciantilor din state care nu sunt membre ale UE sau ale Spatiului Economic European, documente care sa ateste sediul social al comerciantului din strainatate, obiectul de activitate al acestuia si, cel putin anual, suma capitalului subscris, daca aceste informatii nu sunt in documentele prevazute in actul constitutiv si statutul comerciantului din strainatate precum si documentele contabile ale agentului economic din strainatate, auditate si publicate in conformitate cu legea din Romania, cu exceptia cazurilor in care legea comerciantului din strainatate prevede reglementari echivalente cu cele din UE.
6. Certificatul, in traducere certificata, de la registrul in care este inmatriculat comerciantul din strainatate, care sa ateste existenta societatii;
7. Daca este cazul, se inregistreaza mentiuni referitoare la: - deschiderea unei proceduri judiciare sau extrajudiciare de insolventa privind pe comerciantul din strainatate; - dizolvarea societatii din strainatate, numele si puterile lichidatorilor, finalizarea lichidarii; - inchiderea sucursalei.
8. Notificarea transmisa Bancii Nationale a Romaniei de catre autoritatea din statul membru de origine in cazul sucursalei unei institutii de credit, conform prevederilor art. 48 din O.G. nr. 99/2006;
9. Autorizarea Bancii Nationale a Romaniei pentru infiintarea sucursalei in cazul institutiilor de credit cu sediul in state terte, conform art. 67 din O.G. nr. 99/2006;
10. Specimenele de semnatura ale imputernicitilor sucursalei (original);
11. Dovezile privind sediul sucursalei (copie);
12. Declaratia-tip pe propria raspundere semnata de imputernicitii sucursalei (original), din care sa rezulte, dupa caz, ca: - sucursala nu desfasoara, la sediul social, activitatile declarate, o perioada de maximum 3 ani (model 1); - sucursala indeplineste conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului si protectiei muncii, pentru activitatile precizate in declaratia-tip (model 2).
13. Daca este cazul: - daca este cazul, avizul privind schimbarea destinatiei imobilelor colective cu regim de locuinta, prevazut de Legea nr. 230/2007 (completat pe formular-tip, original); - alte avize prealabile prevazute de legile speciale (copie); - imputernicire speciala sau avocatiala pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (original).
14. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale:
- taxa judiciara de timbru, in original;
- taxele de registru;
- timbre judiciare;
- tariful de publicare in Monitorul Oficial, Partea a IV-a.
[ link extern ]