avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 356 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept civil - moşteniri, drept de ... acte pentru mutatie in alt oras
Discuție deschisă în Drept civil - moşteniri, drept de proprietate şi altele

acte pentru mutatie in alt oras

de ce acte am nevoie pentru mutatia in alt oras?
Cel mai recent răspuns: bep , utilizator 18:54, 18 August 2011
1. Pentru schimbarea domiciliului la noua adresa este necesar sa prezentati:
- certificat de nastere, original si copie xerox,
- certificat de casatorie, original si copie xerox(daca sunteti casatorita),
-hotarare de divort, definitiva si irevocabila, original si copie xerox(daca sunteti divortata),
- certificat de deces al sotului in cazul in care sunteti vaduva(impreuna cu certificatele de nastere si de casatorie)
- actul de spatiu pentru imobilul la care va schimbati adresa, original si copie xerox,
- actul de identitate in original(si cartea de alegator daca o mai aveti),
- 2 taxe una de 7 lei si una de 4 lei,
- plus o cerere de eliberare a actului de identitate.
Daca nu sunteti proprietara a imobilului va trebuie si consimtamantul titularului spatiului de locuit(poate fi dat in fata lucratorului de la ghiseu, la notar sau la Consulat/Ambasada, dupa caz).
2. Pentru o viza de resedinta pe o perioada de maxim un an va trebuie doar actul de casa, original si copie, actul de identitate in original si timbru fiscal/chitanta de 4 lei. Plus o cerere de stabilire a resedintei.
in primul rind ca nu are nicio importanta daca va mutati in alt oras sau in acelasi la alta adresa, va trebuie aceleasi acte.
daca la noua adresa insa aveti un contract de inchiriere locuinta inregistrat la administratia financiara atunci va trebuie actele de mai sus dar nu va trebuie consimtamintul proprietarului, conf. legii este suficient contractul de inchiriere care constituie titlu locativ
Din pacate pe formularul de la evidenta populatiei este inserata si o rubrica : acordul proprietarului - care este cerut a fi dat personal la ghiseu sau printr-o declarartie notariala.
Chiar daca nu este prevazut in lege este cerut de formular si de functionari - fara acest acord nu se primesc/proceseaza datele.
acest acord este cerut in forma aratata mai sus pentru ca s-au falsificat semnaturi de pe contractele inregistrate la fisc si s-au facut acte de identitate fara sa existe acordul expres al proprietarului de imobil.
Mixam, ati citit dvs. legile si nu scrie de acest acord(consimtamantul titularului spatiului de locuit)? El este strict prevazut in lege (OUG 97/2005 si HG 1375/2006). Credeti ca formularul de emitere act de identitate e facut dupa cai verzi pe pereti sau contine informatii pe care legea le cere?
Ce parere ati avea daca o persoana/sau mai multe si-ar face adresa la dvs acasa fara acordul dumneavoastra? Apoi mai ia si o amenda care apare pe numele persoanei dar care la taxe si impozite figureaza pe rolul dvs...Mai inmatriculeaza si o masina... Si nu plateste nimic din impozitul datorat la stat. Dvs. va hotarati sa vindeti imobilul. Si te trezesti ca nu poti vinde ca cei de la taze si impozite nu-ti elibereaza certificatul decat dupa ce platesti toate datoriile pe care le ai... Cum vi se pare?
Sau si mai frumos, sa va treziti cu 10-20 persoane(sau mai multe) care figureaza la adresa dumneavoastra si sa primiti tot felul de chestii acasa: invitatii pe la Politie, citatii pentru tribunale, acte de executare silita, etc.
Sau mai rau, cineva care are adresa la dvs acasa intra in casa dvs. si nu mai pleaca spunand ca daca are adresa pe buletin are si ceva drepturi in acea casa... Daca chemati Politia persoana va fi legitimata si daca dovedeste ca in actul de identitate are adresa dvs. il lasa in pace... Si mai sunt multe alte scenarii...
Functionarul de la ghiseu nu are voie sa ceara mai mult decat cere legea. Nici mai putin. Nu are voie sa ceara nici o copie in plus la un act.
Contractul de inchiriere, daca e incheiat intre doua persoane fizice trebuie inregistrat la sectia financiara, dar daca e incheiat intre o persoana fizica si una juridica nu mai trebuie inregistrat.
@bep: nu aveti dreptate in ceea ce priveste legea, astfel art.27 din oug 97/2000:

Art. 27. - Dovada domiciliului se poate face cu unul dintre următoarele documente:
a) acte încheiate în condiţiile de validitate prevăzute de legislaţia română în vigoare, privind titlul locativ;
b) declaraţia scrisă de primire în spaţiu a găzduitorului, însoţită de actul de proprietate al acestuia, pentru persoanele care solicită schimbarea domiciliului la o altă persoană fizică;
c) declaraţia pe propria răspundere a solicitantului, însoţită de nota de verificare a poliţistului de ordine publică, prin care se certifică existenţa unui imobil, faptul că solicitantul locuieşte efectiv la adresa declarată, pentru persoana fizică ce nu poate prezenta documentele prevăzute la lit. a) şi b); pentru minorii şi persoanele fizice puse sub interdicţie, declaraţia se dă şi se semnează de către părinţi sau de către reprezentanţii lor legali;
d) documentul eliberat de primării, din care să rezulte că solicitantul figurează înscris în Registrul agricol, pentru mediul rural.


HG 1375/2006 la art.58 care insira documentele necesare pt. c.i. la alin.h):
h) documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, precum si, dupa caz, cel cu care se face dovada adresei de resedinta, original si copie;

Nu exista la nicio litera din art.58 al HG acordul proprietarului pt. ca acesta apare ca dovada a domiciliului numai la lit.b) din art.27 al oug in situatia gazduitorului..
Contractul de inchiriere inregistrat la administratia financiara reprezinta titlu locativ, se incadreaza la litera a) nu la b), proprietarul locator nu este gazduitor. gazduitor este acela care primeste pur si simplu o ruda, o alta persoana etc. in spatiul sau de obicei gratuit.
La evidenta populatiei la ghiseele locale se mai incurca lucrurile, am intilnit si eu o situatie de acest gen si nu i-am dat de cap pina nu am intrebat la directia evidenta populatiei a primariei unde mi s-a confirmat faptul ca in cazul contractului inregistrat la adm.financiara nu este necesar acordul proprietarului la ghiseu sau declaratia notariala
Pt. inregistrarea contractului de inchiriere la administratia financiara trebuie sa se prezinte proprietarul in persoana. este greu de crezut ca s-ar putea inregistra un contract de o alta persoana decit proprietarul, iar conform legii locuintei in contract in afara de chirias trebuie trecute persoanele care mai locuiesc la adresa, asa ca nu vor veni cei 10-20 de care pomeniti.
Chiar sinteti sigur ca in cazul proprietarului persoana juridica nu se inregistreaza?

Alte discuții în legătură

Chirias Liana21 Liana21 Va rog sa-mi spuneti, daca un chirias care a locuit intr-un apartament inchiriat mai mult de doi ani are dreptul sa solicite proprietarului sa faca demersurile ... (vezi toată discuția)
Intrebare - carte de identitate la 14 ani Oana911 Oana911 Buna ziua.am o intrebare.va rog sa_mi raspundeti daca se poate.. in urma cu 23 de ani fam. mea a primit o locuinta de la primarie cu chirie. Pe contract ca si ... (vezi toată discuția)
Legislatie carte identitate eugen82 eugen82 Va rog daca stie cineva care este legislatia ce reglementeaza evidenta populatiei - emiterea cartilor de identitate cu referire la cazul pe care vi-l prezint ... (vezi toată discuția)