Fiscul a decis tacit sa prelungeasca perioada in care declaratia fiscala unica poate fi depusa si la ghisee, conform unor informatii obtinute de AvocatNet.ro[/b].
Astfel, la administratia financiara din Constanta, contribuabilii au fost informati ca au posibilitatea si in luna august sa depuna declaratia pe hartie, dat fiind faptul ca un numar mic de persoane au reusit sa isi achizitioneze certificat digital.
Initial, incepand cu luna august, Fiscul nu mai accepta depunerea Formularului 112 - "Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate" pe suport de hartie.
Insa, avand in vedere ca doar un numar mic de contribuabili si-au achizitionat certificat digital, anumite administratii din tara primesc inca declaratia unica pe suport de hartie.
In vederea depunerii declaratiei prin mijloace electronice de transmitere la distanta, angajatorii trebuie sa detina un certificat calificat, eliberat in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica sau sa imputerniceasca persoane care detin acest certificat. Obtinerea unui certificat calificat se face, conform ANAF, de la unul din furnizorii acreditati de Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale :
SC CERT SIGN SRL - www.certsign.ro;
SC DIGI SIGN SA - www.digisign.ro;
SC TRANS SPEED SRL - www.transsped.ro.
Atentie! Certificatul calificat obtinut trebuie inregistrat pe site-ul ANAF la sectiunea „Declaratii electronice”. Aceasta inregistrare presupune urmatoarele operatiuni ce trebuie efectuate de utilizator:
Descarcarea documentului de confirmare, completarea si trimiterea acestuia spre avizare furnizorului certificatului calificat.
Inregistrarea documentului de confirmare avizat pe portalul ANAF in sectiunea dedicata.
Printarea, semnarea si stampilarea formularului 150 generat in urma inregistrarii documentului de confirmare.
Prezentarea la orice unitate fiscala cu formularul 150 completat, impreuna cu actul de identitate si documentul care atesta calitatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al contribuabilului sau imputernicirea.
Astfel, dupa verificarea documentelor, solicitantului i se va transmite un e-mail prin care i se confirma dreptul de utilizare a serviciului de depunere on-line a declaratiilor fiscale.
Nedepunerea sau depunerea cu intarziere a formularului 112 constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de 500 – 1.000 lei pentru persoane fizice, respectiv 1.000 – 5.000 lei pentru persoane juridice. In situatia in care angajatorul nu depune in mod repetat declaratia lunara, acesta va fi declarat inactiv.
Era de asteptat sa se intample asa pentru ca si fiscul are interesul ca declaratiile sa se depuna iar implementarea oricarui lucru nou intampina greutati mai mult sau mai putin obiective.
Cu multa placere, stimate coleg.:) Informatia ne-a fost pusa la dispozitie aici pe site-ul avocatnet, insa m-am gandit ca ar fi bine sa o postez si aici, deoarece este importanta.
eu cred ca "112 pe hartie" va fi (ramane) tot timpul o optiune, nu numai pentru luna august...
... pentru ca e greu de crezut ca solutia cu "semnatura electronica"/"on line" e fiabila pentru utilizare in masa (poate numai teoretic)...
... tot timpul vor fi unii contribuabili (muuulti) care din diferite motive nu-si vor putea depune declaratiile on line semnate electronic... si-atunci trebuie sa ramana (si va ramane) varianta cu "ghiseu'".
... in romania se incearca in 2011 utilizare 100% de catre angajatori a "semnaturii electronice", in timp ce europa isi propune (proiect) sa ajunga la 80% in 2013!
... ce cred ca se va reusi pana la urma 100% este CUMPARAREA unei "semnaturi electronice" catre toti contribuabilii...
... dar multi se vor uita la ele neputinciosi... asta e mai putin important... pentru ca se stia de la inceput...
de ce nu cititi cu atentie .
NU SE PRIMESC DECLARATIILE 112 DECAT ONLINE CU CERTIFICAT DIGITAL. INTERESATI -VA LA ANAF INAINTE DE A POSTA CEVA CE NU ESTE VERIFICAT