Buna ziua,
avem un magazin online si in mare parte livram produsele prin intermediul unui curierat. In acest caz, stiu ca nu avem nevoie de casa de marcat pt a emite bon fiscal.
Dar s-a ivit urmatoarea problema, ce fac cu clientii (persoane fizice) care, stiind unde este sediul firmei si sint din aceeasi localitate, vin sa ridice coletul de la sediu. Ce emit? Factura + chitanta, sau imi trebuie casa de marcat pt bon fiscal?
Art. 1. - (1) Operatorii economici care efectuează livrări de bunuri cu amănuntul, precum şi ******prestări de servicii direct către populaţie ***** sunt obligaţi să utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.
(2) Operatorii economici prevăzuţi la alin. (1), denumiţi în continuare utilizatori, au obligaţia să emită bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale şi să le predea clienţilor. La solicitarea clienţilor, utilizatorii vor elibera acestora şi factură fiscală.
Daca aveti nevoie de amanunte,consultati OUG28/1999
in contractul de curierat la obligatii curierul se obliga sa emita chitanta in numele beneficiarului si sa i vireze banii incasati in contul bancar deschis la banca XXXX deci nu mai aveti obligatia sa achizitionati casa de marcat fiscala si sa emiteti bon fiscal.(la exceptie este mentionat acest lucru)
Procedati ca si in cazul in care predati coletele curierului. Adica, in locul curierului este direct beneficiarul caruia ii predati coletul si-i incasati banii cu chitanta sau cu cardul sau vi-i vireaza in cont.
Sunt societati de vanzare prin internet care au propriile locatii de predare in marile orase.
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.