avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 998 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... obligatiune plata fond special
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

obligatiune plata fond special

buna ziua,as dori sa stiu daca pot fi obligata (facand parte dintr'o asociatie de proprietari) sa platesc un fond special in val. de 120 ron timp de 6 luni,fond constituit pt a se achita datorii facute la furnizori in decurs de ani de catre fosta administratie a blocului.Care sunt masurile legale care se pot lua impotriva celor ce nu achita acest fond?Mentionez ca acest fond nu este platit de toti locatarii si este trecut pe lista de intretinere separat de cheltuielile de intretinere pt fiecare apartament in parte.Exista vre'o sansa ca administratia sa solicite acest fond abuziv?Si daca da,cui ma pot adresa pt o eventuala sanctiune impotriva lor?va multumesc
Cel mai recent răspuns: pretty_bibita , utilizator 22:42, 15 Septembrie 2011
Sunteti obligata sa achitati acest fond in masura in care exista o hotarare a AG a proprietarilor sau o decizie a comitetului executiv pentru salvarea asociatiei de la sistarea utilitatilor din cauza restantelor cauzate de delapidarea administratorului.

Neplata acestuia se constituie in restanta si probabil se aplica masurile de penalizare, actionare in judecata....care se aplica si in cazul restantelor curente. Vedeti ce se spune in acel PV in care s-a hotarat/decis achitarea acestui fond special.

La toate intrebarile concrete pe care vi le puneti ar trebui sa fi avut deja raspunsul participand la acea AG a proprietarilor sau macar daca ati fi intrebat administratorul pe ce baza a prevazut acele sume pe listele de cote intretinere.
Deci trebuie sa vedeti concret ce s-a hotarat in asociatia dv.

suma s'a stabilit in felul urmator:delapidarea facuta de ultimul administrator a fost in valoare de 700 mil vechi si s'a impartit suma in mod egal catre toti locatarii fie ca locuiesc in garsoniere sau ap cu 5 camere,asa a revenit suma de 120 ron timp de 6 luni per apartament.nu exista un proces verbal pt ca nu se face totul ca la carte.voturile nu au fost de 50+1.am fost la toate 3 sedintele de cand s'a preluat administratia de catre aceste persoane si nu se face un proces verbal,o prezenta,nimic.listele cu cheltuielile blocului sunt fictive(semnaturi ale presedintelui falsificate,reparatii inexistente).apa a fost oprita pt cateva zile si am dat tel la apa nova si mi s'a spus ca la ei nu figureaza oprita nici pt neplata si nici nu este o lucrare pe retea.in ultima sedinta generala au spus ca au achitat toate restantele la furnizori dar eu am dat tel la radet si mi'au spus ca avem de plata 130 mil vechi si ca avem restante de 200 mil vechi.dupa ce au preluat administratia,au cerut de la fiecare apartament 35 ron pt un audit financiar(in bloc sunt 3 scari cu 100 de apartamente),dupa finalizarea auditului financiar am cerut o copie a auditului si mi s'a dat numai ca adresa la care se specifica ca s'a efectuat auditul este Calea Mosilor nr 131,iar blocul in care locuiesc este pe Sos Mihai Bravu nr 12.Iar raportul dintre cheltuieli si sumele achitate catre funizori sunt eronate,adica din acel audit financiar reiese ca asociatia a platit suma mai mari catre furnizori decat ar fi consumat.Inca ceva,de administratie se acupa o firma de adiministratie imobiliara,iar din cate stiu eu,aceasta firma trebuia sa depuna intr'un cont al asociatiei o suma de bani echivalenta cu incasarile de intretinere pe o luna ca garantie.nu?aceasta suma nu s'a depus deoarece ce administratora a motivat ca nu detine o suma atat de mare pt o simpla garantie a blocului.deci....?astept raspuns,va multumesc mult.
:hm: din ce a-ti descris aveti o situatie f grava in administratie/conducere.
Eu as merge pe principiul nu este act scris, nu platiti nimic. In cazul dumneavoastra problema este mai mare decat doar fondul de rulment, asociatia trebuie condusa si administrata corect, cu o acoperire juridica, cu hartii scrise, semnate si stampilate, de la care sa porniti.
Bineinteles puteti sa faceti reclamatii peste reclamatii la primarie dar nu veti ajunge departe, in primul rand va trebuie un comitet executiv puternic si cu sange rece.
"Semnaturi falsificare, reparatii inexistente", cine face semnaturile astea, cine le verifica?
Ne-ati povestit despre administrator, dar ce este cu presedintele, cenzorul? Cine conduce sedintele AGA fara procese verbale si apoi pune in aplicare hotararile respectivei sedinte?
Cat despre audit, nu cred ca are ceva hartia respectiva cu asociatia voastra. Pare a fi praf in ochi.
As indrazni sa presupun ca puteti fi "fericitii castigatori ai unei delapidari V2.0" :(
Ultima modificare: Joi, 15 Septembrie 2011
IIC, utilizator
va multumesc pentru concluzie si pentru ajutor!:D
Încercați să fiți mai coerentă când scrieți, Mai faceți o pauză, mai puneți o majusculă ca să fie mai ușor de înțeles, e un semn de respect pentru cei care vă citesc mesajul.

În fine...
La cele 3 ședințe despre care pomeneați, nu s-a pus problema recuperării banilor de la fostul administrator? Nu ați cerut înlocuirea președintelui și a cenzorului dacă tot sunt atâtea nereguli? Încercați să mobilizați vecinii, primul lucru care trebuie făcut este să înlocuiți conducerea asociație cu una care să procedeze corect.

Alte discuții în legătură

Incasare si penalitati fond special feketenovak feketenovak Buna ziua, avem urmatoarea situatie: - fosta administratoare a delapidat o suma de 60000 ron -furnizorii nu au fost platiti, proprietarii au achitat ... (vezi toată discuția)
Replatirea intretinerii 123soare 123soare acum un an fosta adminitratora a fugit cu un miliard jumate si nu au fost recuperati banii, noua adminitratoare ne obliga sa platim iar intretinere deoarece ... (vezi toată discuția)
Furt de proportie autor cunoscut: administrator de bloc cmariusstancu cmariusstancu Sunt membru intr-o Asoc de Propietari, 90 Ap. Introducere: :O am descoperit pornind de la un fluturas RADET primit in cutia de scrisori ca Adiministratorul ... (vezi toată discuția)