la un SRL , are un teren agricol din care a obtinut si vandut produse agricole (Porumb) , Vrea sa emita factura de vanzare , dar nu are nici un act de cheltuieli facute pentru a obtine aceste produse , nu are salariati , ce acte trebuie sa intocmeasca cu cel ce s-a ocupat de aceste servicii in 2 situatii :
1. ca persoana fizica
2. ca societate -sau asoc.
Este de ajuns un contract de prestari serv. in care sa mentioneze ca respetivul ( soc.-sau pf ) se ocupa de tot ( insamantat,sapat , etc ) si cum se inreg.in contabilitate ?
1.se intocmeste un proces verbal de prestari servicii in care se mentioneaaza toate datele(nume,prenume,CNP,date carte de identitate) si obiectul prestarii asa cum ati spus inclusiv cu valoarea.Aceasta valoare o prindeti 628-401 ,analitic sau 628-462 si apoi ideal ar fi sa inregistrati in neterminata aceasta cheltuiala pentru a vedea pretul de cost care va iese
331-711
Tot in contul 331 puteti inregistra si cheltuieli indirecte-cu apa,cu energia,cu telefonul ,un procent din ele) si apoi vindeti.
2.La fel doar ca trebuie sa va faca si un deviz cu lucrarile efectuate.
Se mentioneaza in contract valoarea cheltuielilor facute ( apa, energie ,combustibil ,seminte , arat , etc ) si le pot inregistra in contabilitate in cont 628 sau tb sa am si documente ( facturi chit , bonuri fiscale )
Multumesc
revin cu aceasta problema si va rog sa ma ajutati cu un raspuns cat mai repede : daca fac un borderou de achizitie (porumb) de la pers.fizica trebuie sa fac si contract ?
Daca fac contract trebuie declarat la adm.finantelor in termen de 30 zile ?
ca inregistrari contabile e ine asa :
371 la 401 cu 6000 lei (achizitia)
607 la 371 cu 6000 lei (descarcarea gest)
401 la 5311 cu 5880 lei (dispozitia de plata catre pers fizica -mai putin 2%)
401 la 446 cu 120 lei (impozitul retinut)
446 la 5121 cu 120 lei (impozitul de 2%)