Buna ziua,
Va trimit acest caz in speranta primirii unui raspuns si eventual suport juridic.
in data de 15.09.2011 am fost trecut in rezerva in urma reorganzarii unitatii si a reducerii unor functii sau unitati, conform art.85 alin.1 lit.e din legea nr.80/1995 privind statutul cadrelor militare.
mentionez ca au fost 3 luni de punere la dispozitie, s-a cerut intocmirea de rapoarte pentru a sustine un examen teoretic, in urma caruia sa se faca o departajare si dupa caz trecerea in rezerva. Eu personal nu am intocmit acel raport de participare la examen (fiind optiunea mea) si cu toate acestea am fost disponibilizat odata cu ceilalti.
Dincolo de asta, am inteles ca din anul 2007, la un nivel de zvon, nu s-au mai intocmit contracte de asigurari de sanatate intre personalul militar si cei de la casa de asigurari, unitatea militara nepunandu-ne la dispozitie contractele respective si in consecinta nu s-au platit contributiile la casa de asigurari.
In luna iunie a aparut o ordonanta de guvern OUG nr. 54/2011 pentru stabilirea unor masuri privind incadrarea in limita alocata cheltuielilor de personal din MAI pentru anul 2011 Publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 433, din 21 iunie 2011 din care mentionez prevederile Art. 1. - (1) Drepturile prevazute la art. 21 alin. (2)-(5) din anexa nr. VII la Legea-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice se acorda politistilor si cadrelor militare ale caror raporturi de serviciu inceteaza, respectiv sunt trecute in rezerva in cursul anului 2011, in cadrul procesului de reorganizare institutionala desfasurat in vederea incadrarii in cheltuielile de personal aprobate pentru anul 2011, din bugetul asigurarilor pentru somaj, prin derogare de la prevederile Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Modul de aplicare a prevederilor alin. (1) se stabileste prin norme metodologice elaborate de Ministerul Administratiei si Internelor, cu avizul Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, in termen de 10 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, care vor fi aprobate prin hotarare a Guvernului.
Cele 10 zile au trecut si metodologia inca nu a fost pusa la dispozitie, deci nu se stie cum sau daca voi fi platit dupa data de 15 septembrie.
Apelez la experienta dvs. deoarece intentiile mele sunt sa actionez in instanta, iar pentru a face acest lucru am nevoie de documentatie de specialitate si de un sfat pe care sa-l urmez.
Va multumesc pentru interes,
Apt medical
Danut1222
Sunt ofiter si in urma unui accident nu mai vad cu un ochi! Conform baremelor nu mai pot profesa ca militar, feci ma pot trece in rezerva? Mentionez ca cu ... (vezi toată discuția)