avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 519 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice PFA, II, AF - Persoana fizica ... coduri caen si autorizatii
Discuție deschisă în PFA, II, AF - Persoana fizica autorizată, Întreprindere individuală, Asociaţie familială

coduri caen si autorizatii

Buna ziua!
Ocafenea mi-a propus sa fac sendvisuri la mine acasa si sa le comercializez in incinta lor.Doresc sa-mi infiintez un pfa dar nu stiu la ce nr caen sa incadrez aceasta activitate.Eu avand calificarea de vanzator, este suficient sau este necesar si un curs de bucatar?As vrea sa stiu de ce autorizatii am nevoie pt prepararea acestor sendvisuri la mine acasa . Va multumesc f. mult anticipat
Cel mai recent răspuns: dgnConsulting , Contabil 21:17, 7 Octombrie 2011
Pentru deschiderea unui PFA trebuie sa indepliniti in primul rand aceste conditii:

Documentele necesare pentru înregistrarea în registrul comerţului, înregistrarea fiscală şi autorizarea funcţionării persoanelor fizice autorizate sunt urmatoarele:

- 1. Cererea de înregistrare (original cod 11-10-180) – link model cerere – dar trebuie avuta in vedere si anexa 1 – inregistrare fiscala (link cerere);
- 2. Dovada verificării disponibilităţii şi rezervării firmei (original) – model pentru crerea in acest sens;
- 3. Carte de identitate sau paşaport (fotocopie certificată olograf de către titular privind conformitatea cu originalul);
- 4. Documente care atestă drepturile de folosinţă asupra sediului profesional/punctelor de lucru (copie legalizată sau copie certificată de parte);
- 5. Dacă este cazul, avizul privind schimbarea destinaţiei imobilelor colective cu regim de locuinţă, prevăzut de Legea nr. 230/2007 (completat pe formular-tip, original);
- 6. Specimenul de semnătură al persoanei fizice autorizate (original);
- 7. Informaţiile din cazierul fiscal (se obţin de către ORC teritorial/judetean);
- 8. Declaraţia-tip pe propria răspundere care să ateste îndeplinirea condiţiilor legale de funcţionare prevăzute de legislaţia
specială din domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii (original – model 1 sau model 2, după caz) – model.
- 9. Dacă este cazul:
- precizare din care să rezulte că titularul dreptului de proprietate înţelege să afecteze folosinţa spaţiului în vederea stabilirii sediului profesional al persoanei fizice autorizate (declaraţie, etc.);
- declaraţia privind patrimoniul de afectaţiune, în original, şi documentele care atestă efectuarea vărsămintelor sau calitatea de proprietar, după caz (copii certificate de parte);
- documentele care atestă pregătirea profesională (fotocopii certificate olograf);
- documentele care atestă experienţa profesională (fotocopii certificate olograf);
- 10. În cazul persoanelor fizice care desfăşoară activitate economică autorizată şi recunoscută într-un alt stat membru al UE sau al Spaţiului Economic European, documentaţia care atestă funcţionarea legală, obţinută în celalalt stat (fotocopie şi traducere în limba română certificată olograf).
- 11. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale: taxele de registru (care se obtin in urma achitarii la casieria ORC teritorial/judetean a taxelor stabilite de functionarii de acolo odata cu depunerea dosarului).
IMPORTANT DE STIUT:
- Copiile de pe actele doveditoare vor fi certificate olograf pentru conformitate cu originalele de către persoana fizică autorizată (adica de persoana care depune actele in vederea constituirii PFA); In cazul persoanelor fizice nerezidente, se depun copii certificate şi traducerea realizată de un traducător autorizat a cărui semnătură să fie legalizată de un notar public.
- Soluţionarea cererii revine în competenţa directorului oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunal care poate
dispune prin rezoluţie motivată administrarea şi a altor acte doveditoare.
- Redactarea cererii, acordarea de îndrumări pentru completarea corectă a cererii de înregistrare, efectuarea formalităţilor de depunere a documentelor şi de reprezentare a persoanei fizice la oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunal pot fi efectuate, prin birourile de asistenţă şi reprezentare care funcţionează în cadrul primăriilor.
- Formularele se distribuie la sediul ORC sau se pot prelua de pe Internet (www.registrulcomertului.ro/www.onrc.ro).
- Documentele se depun la ORC în raza căruia persoana fizică autorizată îşi stabileşte sediul profesional, la ghişeu, prin
corespondenţă sau prin biroul de asistenţă şi reprezentare din cadrul primăriilor.
- Obţinerea certificatului de cazier fiscal pentru persoanele fizice autorizate se efectuează de către oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunal, cu plata taxelor şi tarifelor legale.

ALTE INFORMATII UTILE:
- Un document care atestă drepturile de folosinţă asupra sediului profesional şi a punctelor de lucru, la alegerea Solicitantului, care poate fi: extras de carte funciară în termen de valabilitate la depunere dar nu mai vechi de 30 de zile,
în original, contract de vânzare cumpărare, contract de donaţie în formă autentică, certificat de moştenitor, act notarial de ieşire din indiviziune sau de delimitare a proprietăţii, hotărâre judecătorească definitivă privind proprietatea sau
folosinţa/uzufructul, hotărârea judecătorească definitivă de ieşire din indiviziune, proces-verbal de recepţie a construcţiei, act de adjudecare a imobilului vândut în cadrul executării silite, contract de schimb, contract de închiriere
(înregistrat la administraţia finanţelor publice pentru cel încheiat între persoane fizice şi persoane juridice), contract de
subînchiriere, contract de concesiune, contract de leasing imobiliar, contract de comodat, contract de uz, contract de
uzufruct, certificat de rol fiscal/rol agricol, în original, în termen de valabilitate, declaraţie de luare în spaţiu, în original,
sau orice alt act juridic care conferă dreptul de folosinţă.
- Documentele privind pregătirea sau experienţa profesională se atestă, după caz, cu documente cum sunt: diploma; certificatul sau adeverinţa prin care se dovedeşte absolvirea unei instituţii de învăţământ; certificatul de calificare profesională sau de absolvire a unei forme de pregătire profesională, organizată în condiţiile legii în vigoare la data eliberării acestuia; certificatul de competenţă profesională (cartea de meşteşugar, carnetul de muncă al solicitantului, declaraţie de notorietate cu privirea la abilitatea de a desfăşura activitatea pentru care se solicită autorizarea, eliberată de primarul localităţii respective în mod gratuit, în cazul meseriilor tradiţionale artizanale); atestatul de recunoaştere şi/sau echivalare pentru persoanele fizice care au dobândit calificarea în străinătate; atestatul de recunoaştere a calificării dobândite în străinătate, în afara sistemului de învăţământ; orice alte dovezi care să ateste experienţa profesională.
- Specimenul de semnătură al persoanei fizice autorizate se depune la oficiul registrului comerţului odată cu cererea de
înregistrare şi pot fi date, în faţa directorului ORC sau a înlocuitorului acestuia care va certifica semnătura.
- Taxele legale pot fi achitate în numerar sau cu card bancar la casieriile ORC, precum şi cu mandat poştal, ordin de plată
etc.
- Dacă s-a optat pentru transmiterea documentelor, care atestă înregistrarea în registrul comerţului, prin poştă, se percepe un tarif aprobat prin ordin al ministrului justiţiei.
sursa informatii – onrc.ro

[ link extern ]

va multumesc pt raspunsul dat, dar poate sa-mi spuna cineva daca imi este suficienta diploma de vanzator pt astfel de activitate si la ce nr caen ma incadrez?
Nu va este suficienta diploma de vanzator. Dvs. vindeti de fapt ceea ce produceti. Trebuie sa aveti o diploma de absolvire a unor cursuri de alimentatie publica. In plus trebuie sa obtineti autorizatie de la Directia de Sanatate Publica, deoarece intentionati sa vindeti produse alimentare.
Eu cred ca merge fara niciun curs, faceti senvisuri nu productie.
Incercati la ONRC, ofera si asistenta. Puteti folosi CAEN 4711.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Pfa - infiintare melindaszekely melindaszekely vreau sa imi fac PFA imi puteti spune va rog ce demersuri trebuie facute si de ce acte am nevoie ? va multumesc (vezi toată discuția)
Este nevoie de diploma sau atestat pentru deschiderea unei ii - magazin naturist - ? DanyD DanyD Pentru deschiderea unei Intreprinderi individuale - magazin naturist - persoana in cauza are nevoie de diploma sau atestat in acest domeniu? Multumesc. (vezi toată discuția)
Infiintare pfa mamu mamu Buna ziua Ma poate ajuta cineva cu cateva raspunsuri concrete,doresc sa imi deschid un PFA sa lucrez ca instalator tehnico-.sanitare. Ce trebuie sa ... (vezi toată discuția)