Prezint urmatoarea situatie:
in urma lucrarilor in santier efectuate un subcontractor imi emite o situatie de lucrari pe care o aprob. Datorita distantelor mari si a timpului scurt situatia de lucrari este semnata, stampilata scanata si transmisa subcontractorului pe e-mail. Subcontractorul la randul sau semneaza si stampileaza situatia de lucrari.
Subocontractorul emite o factura (intocmita corect) si ataseaza copie a situatie de lucrari de mai sus.
Intrebare: DPDV legal pot inregistra in contabilitatea mea aceata factura?
Legea contabilitatii mentioneaza la articolul 6:
(1) Orice operatiune economico-financiara efectuata se consemneaza in momentul efectuarii ei intr-un document care sta la baza inregistrarilor in contabilitate, dobandind astfel calitatea de document justificativ.
(2) Documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitate angajeaza raspunderea persoanelor care le-au intocmit, vizat si aprobat, precum si a celor care le-au inregistrat in contabilitate, dupa caz.
Consider ca in situatia mea documentul justificativ este Factura (intocmita corect) si nu situatia de lucrari (care fiind o copie "nu poate sa angajeazeze raspunderea persoanelor care au intocmit-o")
Nu inteleg foarte bine intrebarea.
Situatia de lucrari reflecta verificarea d.p.d.v.cantitativ a lucrarilor executate (conform unui deviz). In urma aprobarii situatiilor de lucrari se intocmesc situatiile de plata, care stau la baza intocmirii facturii.Ele trebuie sa insoteasca factura inregistrata in contabilitate pentru a
justifica suma facturata.
Puteti inregistra in contabilitate factura, la care anexati copia situatiei de lucrari. In acelasi timp incercati sa intrati in posesia unu exemplar semnat in original de ambele parti. Acela este cel care trebuie sa stea la baza ,ca document justificativ pentru emiterea facturii..