avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 427 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... teapa firma de telefonie mobila
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

teapa firma de telefonie mobila

Am fost victima unei fraude prin telefon cu 60 euro, mi s-a facturat 358 ron si am scadenta la plata. Eu nu vreau sa o platesc .Intreabarea este ca am contract pe doi ani. Poate sa ma dea in judecata?
Cel mai recent răspuns: bebetanase , utilizator 09:37, 7 Februarie 2012
Da, pentru ca frauda aia nu e vina lor, ci a dvs. Deci factura ori o achitati ori vor folosi ei alte metode legale sa va faca sa o achitati.
Gresit ! Vinovatul pentru presupusa frauda va fi stabilit de catre judecator, nu de catre dumneavoastra. De cand furnizorul de servicii de telefonie poate sa-si permita sa factureze aiurea sume aberante, care poarta suspiciunea unei fraude, fara sa poarte nicio raspundere , iar utilizatorul trebuie sa plateasca orbeste aceste aberatii? Pentru frauda, cea mai buna masura consta in reclamarea cazului la serviciul de abuzuri al companiei respective si inaintarea in mod obligatoriu a unei plangeri la politie. Spun obligatoriu, deoarece f.rar se intampla ca o companie de telecomunicatii sa solutioneze o asemenea reclamatie pe cale amiabila! Eu n-as plati sub nicio forma o factura aberanta, cu tot riscul de a fi deranjat de vreo firma de recuperare debite, mai ales daca sunt sigur ca nu am avut nicio contributie la frauda invocata.
/offtopic

MariaC23 a scris:

Intrebarea este ca am contract pe doi ani.


Buna intrebare. O intrebare cheie, s-ar putea spune.
bebetanase a scris:

Eu n-as plati sub nicio forma o factura aberanta, cu tot riscul de a fi deranjat de vreo firma de recuperare debite, mai ales daca sunt sigur ca nu am avut nicio contributie la frauda invocata.


Utilizatoarea a avut o contributie esentiala: probabil a apelat un numar de telefon pacalita fiind ca a castigat ceva sau altceva de genul asta.
Nu se poate indrepta impotriva companiei de telefonie mobila pentru ca mesajul sau telefonul care a ''scuturat-o'' de bani nu este de la firma respectiva, ci de la o persoana care va fi foarte greu de gasit, daca nu imposibil.

@MariaC23
Puteti face o plangere la politie, insa nu va asteptati la mare lucru. Daca nu platiti factura, subscriu la ce a spus BX: exista metode legale prin care vor incerca sa va oblige.
De ce nu presupuneti ca utilizatoarea nu a cazut in nicio capcana intinsa de un infractor si ca frauda a fost comisa fara nicio contributie a utilizatoarei,cu complicitatea discreta a companiei de telefonie? De unde stiti ca utilizatoarea a avut o contributie esentiala? Aveti vreo inzestrare speciala prin care stabiliti vinovatii cu maxima certitudine? O asemenea pozitie o au doar functionarii umili ai acelor companii care nu-si respecta clientii! N-as vrea sa va jignesc dar prea va asemanati cu ei.
Sunt "n" cazuri de frauda comise de firme mici, fantoma, care actioneaza in parteneriat cu companiile de telefonie si care prin frauda clara aduc profit firmelor partenere si mari necazuri si pierderi clientilor ! Sper ca am fost destul de explicit .
Repet si sustin necesitatea inaintarii cat mai urgent a unor reclamatii bine fundamentate la Politie cat si la ANPC si sper ca nu vorfi zadarnice, mai ales ca aceste institutii au personal competent si au la dispozitie mijloace moderne si eficiente de depistare a infractorilor.De asemenea, repet punctul meu de vedere in legatura cu plata facturii: eu n-as plati decat acele sume care reprezinta servicii de care am beneficiat, indiferent de durata contractului, cu conditia ca sa nu fi generat eu ,din nu stiu ce considerente, servicii si plati suplimentare.Compania de telefonie n-are decat sa actioneze prin toti recuperatorii cu renume pentru acel presupus debit ! Este bine de stiut ca nici firmele recuperatoare nu sunt chiar atat de iresponsabile ca sa se avante in actionari in justitie daca speta respectiva are miros de infractiune, stiind sa judece cu mare profesionalism ce sanse de reusita vor avea.
Din pacate, foarte multi clienti de telefonie mobila ,care sunt inselati ,se sperie si se resemneaza ,platind sume de bani pretinse ca urmare a unor fraude, aceasta atitudine incurajand companiile furnizoare de asemenea servicii sa-si continue practicile nocive ,la umbra unor prevederi contractuale care, chipurile, le scutesc de orice responsabilitate pentru actiunile infractionale ale partenerilor lor.O atitudine mai ferma, curajoasa din partea clientilor fraudati va pune capat practicilor incorecte, dispretuitoare fata de acestia, ale marilor companii.

Alte discuții în legătură

Orange - numãrul cu suprataxã 1280 Istvan73 Istvan73 Buna ziua! In urma cu cateva luni, fiul meu a trimis un SMS la numarul 1280 ca sa descarce un joc de pe internet, costul acestei SMS fiind de 1,5 euro. Dar ... (vezi toată discuția)
Facturare abuziva telefonie mobila m.i. m.i. Buna ziua, As dori sa contiunui discutia cu privire la factura de telefonie mobile, incarcata in mod abuziv cu mesaje enjoy divertisment pe care nu le ... (vezi toată discuția)
Doresc reziliere contract telekom ( persoana juridica) mobinstal mobinstal buna seara, desi sunt client Telekom ( mobil) doar de 3 luni , datorita serviciilor de proasta calitate, doresc rezilierea contractului . prin schimb de ... (vezi toată discuția)