Buna seara,
Anul trecut am inchiriat un spatiu comercial pe o perioada de 5 ani de la o asociatie de proprietari, contract incheiat si semnat in urma hotararii Adunarii Generale a Asociatiei de proprietari.
Ca si clauze de reziliere contractul a fost semnat cum se vede mai jos
" VII. CONDITII DE REZILIERE
CHIRIASUL poate cere rezilierea contractului inaintea incetarii de drept cu un preaviz scris cu confirmare de primire, cu minim 45 de zile anterior termenului dorit pentru reziliere.
PROPRIETARUL poate rezilia unilateral contractul cu un preaviz de minim 45 de zile, pentru neindeplinirea intocmai si la timp a vreunei clauze prevazute in capitolul III.
In aceste conditii CHIRIASUL va parasi spatiul inchiriat la expirarea celor 45 de zile."
In luna martie, au venit si mi-au cerut sa semnez act aditional la contract prin care se modifica acest capitol, astfel:
" VII. CONDITII DE REZILIERE
Contractul poate fi reziliat de oricare dintre parti inaintea incetarii de drept cu un preaviz scris cu confirmare de primire, cu minim 45 de zile anterior termenului dorit pentru reziliere.
PROPRIETARUL poate rezilia unilateral contractul cu un preaviz de minim 45 de zile, pentru neindeplinirea intocmai si la timp a vreunei clauze prevazute in capitolul III.
In aceste conditii CHIRIASUL va parasi spatiul inchiriat la expirarea celor 15 de zile."
Capitolul III se refera la drepturile si obligatiile chiriasului printre care si achitarea in termen a facturilor. (in avans pentru luna care urmeaza)
Intrebarile mele sunt urmatoarele:
1) avand in vedere ca In luna martie nu a avut loc nici o Adunare Generala care sa hotarasca modificarea continutului contractului, acest act aditional este valabil/ legal? A avut loc doar o intalnire a mea cu 3 membri din Comitet+Presedintele+Administratorul, in care am convenit un termen de 10 zile pt aducerea la zi a chiriei restante pe 2 luni.
2) in urma unui deces violent in familie in luna iunie a acestui an, 3 luni am fost in imposibilitatea de a avea grija de afacerea mea, implicit de incasari/ plati, etc. si am facut doar plati partiale catre furnizori, implicit catre Asociatie. Recunosc, greseala mea.
De aceea, in 29 Sept am primit notificare de plata de la ei, cu somatie de plata a sumei de 21100 ron pana la 15 oct , in caz contrar cerandu-mi sa eliberez spatiul pana la data de 18 oct 2011. Am achitat 17100 ron pana la 13 oct, iar in 17 oct le-am trimis un raspuns la notificare, cu rugamintea de a astepta pana in 21 oct sa le pot achita si restul de 4200 ron. Nu am primit raspuns, in schimb, au convocat azi Adunare Extraordinara a Asociatiei de proprietari pentru a hotari rezilierea contractului si evacuarea mea din spatiul comercial inchiriat.
Ce pot face ca sa imi pastrez spatiul? Mai pot face ceva?
Va multumesc pentru ajutor.
Cel mai recent răspuns:
Adriantot , moderator
11:23, 22 Noiembrie 2011