Personalului cu atributii in administrarea creantelor fiscale locale, conf. art. 227 din C. de Porc. fiscala, li se acorda stimulente. Conf alin. 6 al art. mentionat, aceste stimulente se aproba de catre ordonatorul de credite, in speta de fata Primarul. In institutia noastra acestea au fost sistate de trei luni, cu motivarea faptului ca nu meritam. Din experienta voastra in legatura cu aceasta problema, am avea castig de cauza in instanta daca am face vreun demers in acest sens? Aveti vreo varianta cum sa-l convingem sa ne li acorde in continuare?
Nu am experienta in acest aspect, dar in opinia mea ( neexperimentata cu chestiunea aceasta, dupa cum am spus), nu ati putea obtine castig de cauza in instanta, pentru ca este ca si cum ati incerca sa il obligati pe ordonatorul de credite sa faca o anumita investitie, sau pe seful dvs, indiferent de sistem - de stat sau privat- sa va acorde o prima. Pai daca el considera ca nu meritati? E o problema de oportunitate, nu de legalitate. Poate instanta sa faca aprecieri vis-a-vis de meritele dvs profesionale? :ONu! Sunt stabilite criterii clare de apreciere a calitatii prestatiei dvs in raport cu administrarea creantelor fiscale locale? Puteti demonstra care este aportul dvs individual pentru obtinerea unui anumit rezultat? Nu cumva este o sarcina de serviciu sa va ocupati de aceste creante, si deci deja sunteti remunerata pentru aceasta activitate? Nu vad cum s-ar putea erija instanta in ordonator de credite- Primar, si cum ar putea sa aprecieze daca va faceti treaba mai bine decat reflecta salariul dvs;)
Cred ca este la fel ca si cum un angajat din sectorul privat ar cere in instanta sa-i fie majorat salariul, pe motiv ca prestatia lui valoreaza mai mult decat este platit, si ca angajatorul nu-l apreciaza la adevarata sa valoare:))
Trebuie sa existe o hotarare a Consiliului Local cu privire la acordarea acestor stimulente. In acea hotarare sunt prevazute criteriile de repartizare a stimulentelor. Din cate stiu, repartizarea fondului de stimulente se face pe baza următoarelor criterii:
a) contribuţia efectivă la activitatea de identificare a debitelor, de urmărire şi încasare prin executare silită a debitorilor restanţi;
b) contribuţia personală pentru aplicarea corectă a procedurilor de executare silită;
c) contribuţia personală la identificarea debitorilor şi a modalităţilor optime de încasare prin executare silită a acestora;
d) frecvenţa, valoarea şi dificultatea încasării debitelor din executarea silită;
e) încasarea în timp cât mai scurt a majorărilor de întârziere aplicate;
f) gradul de periculozitate şi de dificultate a acţiunilor de stabilire, urmărire şi de executare silită;
g) competenţa profesională dovedită şi disponibilitatea la îndeplinirea atribuţiilor;
h) contribuţia persoanelor la buna organizare şi funcţionare a activităţii proprii;
i) timpul de muncă efectiv lucrat în luna sau în trimestrul pentru care se acordă stimulentele;
j) respectarea ordinii şi disciplinei muncii.
Stimulentele sunt acordate dintr-un fond comun, obţinut prin reţinerea unui procent mediu de 15% din fiecare amendă aplicată de către funcţionarul public. Există astfel un plan tacit de amenzi, care, pe de o parte permite apariţia de abuzuri, pe de altă parte permite transformarea funcţionarului public în instrument de răzbunare ............!!!!!.
Pentru ELIS:
Nu exista o hotarare a consiliului local insa referitor mla criteriile pe care le amintiti, primarul a trasat sarcina sefului serviciului sa intocmeasca o fisa pentru fiecare angajat cu aceste criterii iar pe baza acestora se vor acorda stimelntele. Dar aceste criterii sunt facute de doua luni si nu s-a luat o hotarare in acest sens.
Pentru DIANA PERSA:
Multumesc pentru sfaturi, insa referitor la afirmatia ta ca "Nu cumva este o sarcina de serviciu sa va ocupati de aceste creante, si deci deja sunteti remunerata pentru aceasta activitate", nu cred ca asa se pune problema odata ce legiuitorul a prevazut acordarea acestor stimulente si nu face nici o referire la faptul ca daca deja suntem platiti pentru ce facem si nu e cazul sa ni se mai acorde. Si sa stii ca, la noi in compartiment chiar se munceste si fiecare se implica foarte mult in ceea ce face. Iar aceasta activitate pe care o desfasuram implica mult mai multe decat sa te trezesti dimineata ca sa ai unde te duce si de unde te intoarce acasa la 4.
este treaba noastra....scrie in fisa postului dar ca sa creasca veniturile unei institutii publice salariatul este stimulat.Iar politicienii au dat o ordonanta adica 92/2003 care mai nou s-a modificat si unde spune ca fondul de stimulente "se constituie"...nu "poate fi constituit"(este imperativ)...deci primarul sa fure mai putin...(comisioane..etc) si sa recunoasca meritul si altor salariati.Si draga...sa te interesezi..ce inseamna cand banul public este folosit pt alta destinatie -SE CHEAMA DETURNARE DE FONDURI.
Parerea mea este ca ar fi bine cu legea in fata sa i se deschida ochii primarului.. ca este obligat sa acorde stimulentele care se const. lunar,si sa evite deocamandata judecata. Asa sunt ei...li se pare ca numai ei au dreptul...si vor cota din absolut tot.
succes!
Alte discuții în legătură
Stimulente
sofia1975
as dori sa stiu interpretarea unui articol din OG.92/2003 privind Codul de procedura fiscala.
4) Ministerul Economiei ”i Finan–elor ”i ... (vezi toată discuția)
Functionar hartuit
cuca21
Va rog,cat mai urgent sa ma informati cu privire la urmatoarele
aspecte:
1. In cazul in care un functionar de executie considera ca este
hartuit , agresat ... (vezi toată discuția)