In data de 15.06.1010 societatea a intrat in insolventa si pe data de 11.07.2010 a expirat mandatul administratorului, care a si informat asociatii de situatia de fapt precizand ca nu doreste prelungirea mandatului.
Problema mea este aceea ca la aceasta situatie am primit doua raspunsuri contradictorii:
1. exista mai multe cauze pentru care inceteaza mandatul si in momentul de fata nu mai este administrator (informand asociatii a exclus si ideea prelugirii tacite);
2. datorita faptului ca societatea era deja in insolventa si nu i s-a ridicat dreptul de administrare ramane administrator desi are mandatul expirat.
in conformitate cu art. 3 alin. 26 din Legea 85/2006 asociatii trebuie desemneze un adm special :
"26. administratorul special este reprezentantul desemnat de adunarea generală a acţionarilor/asociaţilor debitorului, persoană juridică, împuternicit să efectueze în numele şi pe contul acestuia actele de administrare necesare în perioadele de procedură când debitorului i se permite să îşi administreze activitatea şi să le reprezinte interesele în procedură pe perioada în care debitorului i s-a ridicat dreptul de administrare. Adunarea generală a acţionarilor, asociaţilor sau membrilor persoanei juridice va fi convocată de administratorul judiciar ori de lichidator pentru desemnarea administratorului special, în termen de maximum 10 zile de la deschiderea procedurii sau, după caz, de la ridicarea dreptului debitorului de a-şi administra averea. Adunarea generală va fi prezidată de administratorul judiciar sau de lichidator, după caz. Dacă adunarea asociaţilor/acţionarilor convocată conform prezentului punct nu desemnează un administrator special, debitorului i se va ridica dreptul de administrare, dacă acesta nu a fost ridicat, iar debitorul, respectiv asociaţii/acţionarii sunt decăzuţi din drepturile recunoscute de procedură şi care sunt exercitate prin administrator special. Dacă un administrator special nu a fost desemnat, pentru soluţionarea acţiunilor prevăzute la art. 46 şi a celor reglementate de art. 79 şi 80, debitorul va fi reprezentat de un curator special desemnat dintre organele de conducere statutare aflate în exerciţiul funcţiunii la data deschiderii procedurii. Desemnarea se va face de către judecătorul-sindic în camera de consiliu şi fără citarea părţilor. În cazul în care ulterior adunarea asociaţilor/acţionarilor alege un administrator special, acesta va prelua procedura în stadiul în care se găseşte la data desemnării; "
Sa rezum situatia la punctele esentiale:
1. au trecut doi ani de la intrarea in insolventa;
2. nu s-a numit un administrator special.
3. dupa doi ani i s-a spus Consiliului de administratie, al carui mandat a expirat la nici o luna dupa intrarea in insolventa, ca de fapt el a administrat societatea in acest timp.
4. nici o persoana din societate nu are de la intrarea in insolventa drept de semnatura in banca;
5. Administratorul judiciar are semnatura in banca si a semnat in aceasta perioada declaratii, bilanturi, contracte, comenzi, facturi.
Intrebarea este Consiliul de administratie raspunde in aceasta situatie de administrarea societatii pe perioada insolventei, sau nu.
Multumesc pentru raspuns.
Dar daca mi-ati dat un deget acum o sa va cer toata mana. Consiliul de administratie a fost citat dupa mai bine de doi ani de insolventa, de judecatorul sindic, sa numeasca un administrator special. Din ce am mai citit eu si din raspunsul Dvs imi este clar ca nu Consiliul de administratie numeste administratorul special fapt pentru care mi se pare ciudata aceasta citare. Mai mult decat atat discutam de un Consiliu de administratie cu mandat expirat de doi ani si care nu a facut acte de administrare in aceasta perioada.
In concluzie as avea nevoie si de articolele din lege pe care sa ma bazez in intampinarea care trebuie facuta in instanta.
va citez prevederea legala : lege 85/2006 cu modif ulterioare art 3 pc 26
26. administratorul special este reprezentantul desemnat de adunarea generală a acţionarilor/asociaţilor debitorului, persoană juridică, împuternicit să efectueze în numele şi pe contul acestuia actele de administrare necesare în perioadele de procedură când debitorului i se permite să îşi administreze activitatea şi să le reprezinte interesele în procedură pe perioada în care debitorului i s-a ridicat dreptul de administrare. Adunarea generală a acţionarilor, asociaţilor sau membrilor persoanei juridice va fi convocată de administratorul judiciar ori de lichidator pentru desemnarea administratorului special, în termen de maximum 10 zile de la deschiderea procedurii sau, după caz, de la ridicarea dreptului debitorului de a-şi administra averea. Adunarea generală va fi prezidată de administratorul judiciar sau de lichidator, după caz. Dacă adunarea asociaţilor/acţionarilor convocată conform prezentului punct nu desemnează un administrator special, debitorului i se va ridica dreptul de administrare, dacă acesta nu a fost ridicat, iar debitorul, respectiv asociaţii/acţionarii sunt decăzuţi din drepturile recunoscute de procedură şi care sunt exercitate prin administrator special. Dacă un administrator special nu a fost desemnat, pentru soluţionarea acţiunilor prevăzute la art. 46 şi a celor reglementate de art. 79 şi 80, debitorul va fi reprezentat de un curator special desemnat dintre organele de conducere statutare aflate în exerciţiul funcţiunii la data deschiderii procedurii. Desemnarea se va face de către judecătorul-sindic în camera de consiliu şi fără citarea părţilor. În cazul în care ulterior adunarea asociaţilor/acţionarilor alege un administrator special, acesta va prelua procedura în stadiul în care se găseşte la data desemnării;
Asa cu rezulta din prevederile legale bolduite si avand in vedere ca mandatul dvs a expirat dupa data deschiderii procedurii - puteti fi numita curator special
Parerea mea este ca nu trebuie sa neglijati acest aspect - in sensul ca ar fi mai bine sa participati la procedura pentru a nu avea surprize neplacute