avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 645 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Impozit pe venit, ... TRANSFER STOCURI
Discuție deschisă în Fiscalitate - Impozit pe venit, CAS, CASS

TRANSFER STOCURI

Am avut un I.F. si pentru ca nu puteam angaja cu contract de munca am radiat I.F.- ul si am infintat o I.I.
La registrul comertului am o diferenta de cateva zile intre actele de radiere de la I.F. si inregistrarea I.I.
Am fost si la I.F. si sant si la I.I. inregistrat in scop de TVA. Am avut un stoc de marfa de la I.F. l-am trecut pe I.I. pe baza de factura si lista de inventar data facturari fiind dupa infiintarea I.I. , dar I.F. deja era radiat.
Nu stiu cum altfel puteam sa fac?
Scrieti -mi cum trebue sa trec stocul in acest conditii si sa fie legal.
Daca facturam la radierea I.I. nu era inca inregistrat la registrul comertului

Stocul este compus din materiale de constructii si este destul de mare (300.000 lei) activitatea desfasurata este comert cu amanantul al materalelor de constructii, deci nu se poate prelua la I.I. cu borderou de achizitie. Dati-mi va rog o idee cum sa transfer stocul de la I.F. la I.I..
Cum interpretati art. 155 din Codul fiscal referitor la facturare ".....pana in cea de-a 15-a zi a luni urmatoare celei in care ia nastere faptul generator al taxei ....''



Cel mai recent răspuns: Cristina Lung , Contabil 16:11, 21 Noiembrie 2011
Eu nu cred ca in acest caz transferul bunurilor se face prin facturare, mai degraba cred ca se aplica pct.36 din Normele metodologice la Codul Fiscal, aferente art.48

Norme metodologice:

Art. 48

36. În venitul brut se includ toate veniturile în bani şi în natură, cum sunt: venituri din vânzarea de produse şi de mărfuri, venituri din prestarea de servicii şi executarea de lucrări, venituri din vânzarea sau închirierea bunurilor din patrimoniul afacerii şi orice alte venituri obţinute din exercitarea activităţii, precum şi veniturile din dobânzile primite de la bănci pentru disponibilităţile băneşti aferente afacerii, din alte activităţi adiacente şi altele asemenea. În venitul brut se includ şi veniturile încasate ulterior încetării activităţii independente, pe baza facturilor emise şi neîncasate până la încetarea activităţii.
Prin activităţi adiacente se înţelege toate activităţile care au legătură cu obiectul de activitate autorizat.
În cazul încetării definitive a activităţii, sumele obţinute din valorificarea bunurilor din patrimoniul afacerii, înscrise în Registrul-inventar, cum ar fi: mijloace fixe, obiecte de inventar şi altele asemenea, precum şi stocurile de materii prime, materiale, produse finite şi mărfuri rămase nevalorificate sunt incluse în venitul brut.
În cazul în care bunurile şi drepturile din patrimoniul afacerii trec în patrimoniul personal al contribuabilului, din punct de vedere fiscal se consideră o înstrăinare, suma reprezentând contravaloarea acestora incluzându-se în venitul brut al afacerii şi evaluarea se face la preţurile practicate pe piaţă sau stabilite prin expertiză tehnică.
În cazul bunurilor şi drepturilor care trec prin reorganizare în patrimoniul altei afaceri a aceluiaşi contribuabil, cele cu valoare rămasă de amortizat se înscriu în Registrul-inventar, la această valoare care constituie şi bază de calcul al amortizării. Pentru bunurile şi drepturile complet amortizate care trec prin reorganizare în patrimoniul altei afaceri a aceluiaşi contribuabil, nu se calculează amortizare ca şi cheltuială deductibilă aferentă veniturilor noii activităţi.
Nu constituie venit brut următoarele:
- aporturile făcute la începerea unei activităţi sau în cursul desfăşurării acesteia;
- sumele primite sub formă de credite bancare ori de împrumuturi de la persoane fizice sau juridice;
- sumele primite ca despăgubiri;
- sumele ori bunurile primite sub formă de sponsorizări, mecenat sau donaţii;
- bunuri şi drepturi din patrimoniul unei afaceri care trec prin reorganizare în patrimoniul altei afaceri a aceluiaşi contribuabil, când se păstrează destinaţia bunurilor.
În cazul reorganizării activității independente în timpul anului, venitul net/pierderea se determină separat pentru fiecare perioadă în care activitatea independentă a fost desfășurată de contribuabil într-o formă de organizare prevăzută de lege. Venitul net anual/Pierderea anuală se determină prin însumarea venitului net/pierderii înregistrat/înregistrate în toate perioadele fiscale din anul fiscal în care a avut loc reorganizarea. Venitul net anual/Pierderea anuală se înscrie în declarația privind venitul realizat.
Pierderea fiscală înregistrată în anul în care a avut loc reorganizarea se reportează și se compensează potrivit regulilor de reportare prevăzute la art. 80 din Codul fiscal.

36^1. Prin reorganizare se înțelege orice schimbare a modalității de exercitare a unei activități, precum și transformarea formei de exercitare a acesteia într-o altă formă, potrivit legislației în materie, pentru activități care generează venituri supuse impozitului pe venit, în condițiile continuării activității. În cazul reorganizării unei activități potrivit legislației în materie, când nu se păstrează destinația bunurilor, se include în venitul brut al afacerii și contravaloarea bunurilor și drepturilor din patrimoniul afacerii care se reorganizează.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Radiere cabinet medical individual si infiintare srl cu acelasi obiect de activitate tiberiu60 tiberiu60 Buna ziua, Sotia mea are un cabinet medical individual si doreste sa infiinteze un SRL cu acelasi profil de activitate. Din cate m-am informat, se radiaza ... (vezi toată discuția)
Stabilirea impozitului pe venit carmen_danciu carmen_danciu Va rog sa-mi spuneti daca din totalul incasarilor din jurnalul de incasari si plati se scade valoarea marfii cumparate,si cheltuielile cu diverse(salarii ... (vezi toată discuția)
Pfa - modificare in registrul plati - incasari ganca ganca e legal sa anulez anumite cheltuieli in registrul de incasari - plati? de exemplu : am taiat peste toate bonurile de benzina care erau din mai 2009 pana in ... (vezi toată discuția)