Buna ziua,
As dori sa aflu cine este abilitat sa verifice activitatea unei asociatii de proprietari, fie financiar-contabila sau organizatorica (ma refer aici la conditiile impuse de lege privind pastrarea documentelor cu regim special, a arhivei, etc).
Nu ma refer la verificarea activitatii de catre presedinte sau cenzor, ci verificarea in ansamblu, implicit a activitatii presedintelui si cenzorului, felul in care este respectata legislatia in domeniu.
Bref, cui ne putem adresa pentru o verificare completa ?
Multumesc
Vedeti Norma metodologică din 19/12/2007 de aplicare a Legii nr. 230/2007.
Art. 59. - (1) Exercitarea controlului asupra activităţii financiar-contabile din cadrul asociaţiilor de proprietari se realizează în conformitate cu prevederile art. 55 din Legea nr. 230/2007 de către organele competente potrivit legislaţiei financiar-contabile.
(2) Asociaţia de proprietari sau orice proprietar din condominiu poate contracta, în nume propriu, lucrări de expertiză tehnică şi/sau contabilă cu o persoană fizică sau juridică care are calitatea de a efectua expertize, conform legislaţiei privind organizarea activităţii de expertiză tehnică şi contabilă, judiciară şi extrajudiciară.
(3) În condiţiile stabilite de consiliile locale, judeţene sau de Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi în funcţie de resursele bugetare proprii, primăriile pot încheia parteneriate cu Corpul Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România, în vederea efectuării expertizei financiar-contabile a gestiunii fondurilor asociaţiilor de proprietari, la solicitarea unuia sau a mai multor membri ai asociaţiei, ulterior efectuării de către comisia de cenzori a controlului financiar-contabil pe respectiva perioadă.
De asemenea, chiar Legea 230/2007 prevede o modalitate de control.
Art. 55. - Consiliile locale, cu sprijinul aparatului propriu al consiliilor judeţene, respectiv al Consiliului General al Municipiului Bucureşti, exercită controlul asupra activităţii financiar-contabile din cadrul asociaţiilor de proprietari, din oficiu ori la solicitarea unuia sau mai multor membri ai asociaţiei de proprietari.
Buna ziua, ca sa nu mai fie nevoie sa deschid un alt subiect, intrebarea mea ar fi aceeasi cu cea a dnei Veronica.
Si eu ma vad pusa in situatia de a face o expertiza Asociatiei de Locatari tocami pentru ca m-am trezit cu un nr mult mai mare de pers decat cel real, pentru ca face calculele dupa cum vrea dumnealui si nu dupa cum spune legea, si ar mai fi....pb e ca de la primarie mi s-a raspuns ca " efectuează numai verificări din punct de vedere organizatoric a asociaţiilor de proprietari.".....si m-au pasat catre "Corpul Experţilor Contabili din România"......bun. Daca sun un expert contabil si il platesc sa faca o expertiza pentru toata asociatia, prin faptul ca este autorizat el poate impune administratorului sa scoata toate actele la iveala? pe mine ma intereseaza o verificare incepand cu ian 2011 pana in zilele noastre....
Discutati si cu ceilati vecini si vedeti daca sunt si ei nemultumiti ori au suspiciuni asupra modului de gestionare a asociatiei. La adunarea generala alegeti-va alti membri in comitet, alti membri in comisia de cenzori, autopropuneti-va intr-o asemenea functie si atunci cei noi pot verifica toate documentele fara a costa nimic.
Daca sunt probleme sesizate si de alti proprietari, puteti lua hotararea in adunarea generala sa se contacteze un expert membru al CECCAR, sa se stabileasca obiectivele expertizei si acesta o face contra cost. Cheltuiala va fi repartizata pe intreaga asociatie.