Cum se stabileşte care este "drumul public acoperit de gheaţă sau zăpadă"?
Mai exact, dacă pe DN2 (E85) porţiunea Urziceni-Buzău este zăpadă, se consideră automat că DN2 este acoperit de zăpadă şi este interzisă circulaţia fără anvelope de iarnă şi pe porţiunea Bucureşti-Afumaţi -deşi aici carosabilul este absolut uscat?
Pe tronsonul unde carosabilul este absolut uscat,autoritatea nu desfasoara actiuni de constatare a existentei anvelopelor de iarna
Legislatia care impune necesitatea anvelopelor de iarna reprezinta o aliniere la legislatia comunitatii europene
Din punct de vedere juridic ne referim la anvelope de iarnă atunci când vorbim despre acele anvelope care respectă şi sunt omologate conform Directivei 92/23/CE a Consiliului Europei din 31 martie 1992 privind pneurile autovehiculelor şi ale remorcilor acestora, precum şi montarea lor, Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite (CEE-ONU) nr. 30 sau Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite CEE-ONU nr. 54, după caz.
Legea spune clar ca pe portiunile de drum cu zapada, gheata sau polei trebuie sa aveti masina echipata cu cauciucuri de iarna. Tot acolo se vor gasi si controlorii de trafic. Prroblema este ca atunci cand plecam la drum si stim de la buletinele meteo ca pe o anumita portiune de drum s-a depus zapada sau ninge sa ne luam masuri de siguranta si sa montam aceste cauciucuri avem de parcurs un drum mai lung iar portiunea de drum cu probleme este mult mai scurta.
Anvelope de iarna
vrobu
Este adevarat ca nu poti fi amendat decat daca blochezi circulatia pe carosabil acoperit cu zapada sau polei si nu ai anvelope de iarna ?
Daca circul pe ... (vezi toată discuția)