Vilcu Gina a scris:
In conditiile multelor modificari aduse Codului Fiscal 2011,ce acte ar trebui sa aduca la departamentul financiar- contabil,salariatul care vrea sa-si declare mama ca si coasigurat,in conditiile cand mama nu are nici un venit(pensie)ci doar are in proprietate o anumita suprafata de teren?
Pentru a dobandi statutul de coasigurat trebuie sa ia de la administratia financiara din judetul unde locuieste un certificat care sa ateste ca nu au niciun fel de venituri proprii. De asemenea, titularul asigurarii trebuie sa-si anunte angajatorul ca are o persoana in intretinere, iar acesta sa elibereze o adeverinta prin care atesta ca titularul are toate platile la zi.
Urmatorul pas il reprezinta vizita la medicul de familie, care, pe baza actelor enumerate anterior, va incadra persoana respectiva ca si coasigurat.
Dosarul mai trebuie să cuprindă următoarele:
- copii după cărţile de identitate ale asiguratului şi coasiguratului,
- copie certificat naştere a asiguratului (în cazul în care coasiguratul este părinte),