Am si eu o intrebare, am vazut Legea 230 si la atributiile presedintelui este doar acest paragraf: Responsabilitati permanete in asociatie:
Presedintele asociatiei de proprietari reprezinta asociatia in derularea contractelor angajate de aceasta si isi asuma obligatii in numele acesteia;
Presedintele asociatiei de proprietari reprezinta asociatia in relatiile cu tertii, inclusiv in actiunile initiate de asociatie impotriva unui proprietar care nu si-a indeplinit obligatiile fata de asociatie sau in procesele initiate de un proprietar care contesta o hotarare a adunarii generale a proprietarilor;
Presedintele asociatiei de proprietari urmareste indeplinirea obligatiilor cetatenesti ce revin proprietarilor si punerea in aplicare a deciziilor comitetului executiv;
Presedintele asociatiei de proprietari pastreaza si urmareste tinerea la zi a cartii tehnice a constructiei, precum si a celorlalte documente privitoare la activitatea asociatiei de proprietari;
Pastreaza stampila asociatiei de proprietari;
Cum se face ca unii oameni confunda atit de des presedintele asociatiei cu presedintele blocului (functie inexistenta cf. Legii 230) si implicit cu Administratorul blocului?
Ce se poate face pentru a le baga clar in cap ce face unul si ce face altul?
M-am gandit sa le pun la avizier citatul din legea 230.
N-ar fi rau! Dar sa specificati si legea 230/2007 si Normele de aplicare HG 1588/2007, ca poate unii au curiozitatea sa citeasca mai mult si afla...lucruri!
Sau initiati un proiect de lege prin care proprietarii sa fie obligati a participa la "cursuri de proprietari asociati", finalizate cu examen si eliberarea de atestate ca ale administratorilor sau permise ca ale conducatorilor auto sau diplome de licenta...
Dar ganditi-va ca sunt si administratori cu atestat care nu cunosc sau nu aplica corect legislatia asociatiilor de proprietari.
Sunt si conducatori auto care nu cunosc foarte bine legislatia si-ncalca regulile de circulatie.
Sunt si licentiati in stiinte economice, de exemplu, care nu stiu sa intocmeasca o facutra sau o chitanta...
O solutie valabila in toate domeniile, inclusiv in asociatiile de proprietari, este munca cu oamenii, repetitia, explicatia repetata ori de cate ori se iveste prilejul (adunare generala, sedinta de comitet, afisarea documentelor cu mentionarea cadrului legal...)
Cei care nu cunosc atributiile presedintelui sunt violenti si nu ai cu cine vorbi, lor li se pare ca eu sunt seful blocului si ca au tot dreptul sa ma deranjeze acasa cind nu merge liftul, cind se strica ceva. Le-am explicat ca nu ma ocup eu de astea, ca exista contract cu administrator insa ei tot ma deranjeaza si vorbesc foarte urit crezind ca sunt in drept sa ma puna pe mine sa ma ocup de lift, etc.
Voi afisa la avizier insa insultele nu am cum sa le sterg din memorie.
Multumesc.
Daca va incalzeste cu ceva, am sa va spun ca ani de zile am fost deranjata acasa de vecinii mei, pe considerentul ca fiind administrator puteau sa vina la orice ora din zi si din noapte sa-mi bubuie in usa ca sa ma intrebe diverse chestii sau sa reclame cate ceva.
Intotdeauna se gasea ceva de lamurit, de intrebat, de sesizat, de reclamat, inclusiv relatiile strict personale intre proprietari.
Ani de zile au considerat ca daca eram administrator, functionam acolo pe post de "mama ranitilor".
Ei bine, pas cu pas, caz cu caz, le-am explicat cu vorba buna sau raspunzandu-le intr-un limbaj pe care l-ar fi inteles cel mai usor ;) ca am un program, ca acasa ma pot cauta NUMAI pentru cazuri de urgenta, pentru ca altfel pentru caz de conversatie usoara in cadrul usii se vor trezi cu usa-n nas.
Munca de lamurire a fost dificila si a presupus multa rabdare si incapatanare.
Acum ma folosesc de adresa mea de email pe care le-am pus-o la dispozitie, de telefonul special (din fericire am si asa ceva) dat de primarie special pentru asemenea activitate administratorilor sau presedintilor de asociatii, le-am afisat aceste date de contact, iar batutul in usa aproape ca a disparut.
Majoritatea au internet si multe nelamuriri. Totul se explica exact asa cum fac si pe forum, cui vrea sa afle despre una, despre alta. Comunicarea astfel asezata pe mijloace moderne are sorti de izbanda si rezultate de neconceput acum 5-6 ani cand la casierie in zilele de incasare era o harmalaie de ziceai ca e gata sa se porneasca vreo revolta sau cand nu puteam fi sigura in casa mea ca pot sa intru in baie, sa ma apuc sa fac o sarma, sa ma culc asa cum o face orice om noaptea...
E o experenta. Daca credeti ca puteti sa va extrageti cateva amanunte din ea, v-o pun la dispozitie! :):bow:
Aha, deci mai sunt si altii in situatia mea. Sigur ca voi face ce ati facut si dvs. La noi majoritatea inteleg ca beneficiaza de serviciile mele ca presedinte - gratis - si ca nici unul dintre ei nu a vrut sa se bage sa-si consume timpul pretios cu asociatia. Eu sunt, cum s-ar zice, prostul tirgului care a acceptat, consum timp si banii mei pe telefoane, pe drumuri.
Este o femeie extrem de obraznica, in trecut a fost vicepresedinta, NIMIC dar NIMIC nu a facut, in 2 ani nu s-au intilnit comitetul niciodata, nu au luat vreo decizie. Si acum, aceasta femeie extrem de obraznica face un mare scandal ca sa fac eu si ce nu am in obligatii. va imaginati ca m-a facut de ris pe forumul vecinilor spunind minciuni la adresa mea? Cu asta nu ma pot impaca, obraznicia are un leac numai ca eu nu l-am gasit inca.